۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۵۸۶۲۶۳
در قالب کتابخوان همراه پژوهان؛

نسخه الکترونیکی کتاب «کتاب شناسی تعلیم و تربیت در اسلام» منتشر شد

ین کتاب نوشته بهروز رفیعی است که در جامعه المصطفی العالمیه تهیه شده و در انتشارات مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) به چاپ رسیده است.
کتاب «کتاب شناسی تعلیم و تربیت در اسلام»

محمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «کتاب شناسی تعلیم و تربیت در اسلام» اظهار داشت: کهن‌ترین کتاب‌‌شناخت شناخته‌شده در فرهنگ اسلامی، فهرست بی‌همال تاریخ‌نگار و کتاب‌شناس بنام بغدادی، ابوالفرج محمد بن اسحاق معروف به ابن‌ندیم است که نگارش آن در 377ق به سر رسیده است.

وی گفت: ابن‌ندیم در این کتاب‌شناخت، از فهرست یحیی بن عدی بن حمید بن زکریا (280 ‐ 364ق) که از شاگردان فارابی و مترجم و نسخه‌پرداز و کتاب‌شناس بوده است، نقل کتاب می‌کند و این می‌رساند که بی‌گمان فهرست ابن‌ندیم نخستین فهرست‌نگاشت و کتاب‌شناخت در تاریخ فرهنگ اسلامی نبوده است.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: از ابن‌ندیم که بگذریم، ابوالحسین احمد بن غضائری ( د. 425ق )، صاحب فهرست ( مصنفات )، ابوالعباس احمد بن علی نجاشی (372 ‐ 450ق) صاحب رجال، محمد بن حسن بن علی طوسی، مشهور به شیخ طوسی (380 ‐ 460ق) نگارنده فهرست؛ محمد بن علی بن شهرآشوب ساروی(489 ‐ 588ق)، نویسنده معالم العلماء؛ ابوالحسن منتجب‌الدین علی بن عبیدالله بن حسن بن حسین بن بابویه رازی معروف به شیخ منتجب‌الدین (قرن ششم هجری)، گردآورنده فهرست از دیگر فهرست‌پردازان بنام و متقدم‌اند.

وی به معرفی کتاب «کتاب شناسی تعلیم و تربیت در اسلام» پرداخت و افزود: این کتاب نوشته بهروز رفیعی است که در جامعه المصطفی العالمیه تهیه شده و در انتشارات مرکز بین المللی ترجمه و نشر المصطفی(ص) به چاپ رسیده است.

پهلوانی افزود: کتاب «کتاب شناسی تعلیم و تربیت در اسلام» با 440 صفحه به زبان فارسی و به قیمت 70000 ریال در سال 1390 منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید و ویندوز به قیمت 25000 ریال منتشر کرده است.

وی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار داشت: علاقه مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره مند شوند./822/ت ۳۰۳/ش

ارسال نظرات