۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۸۶۲۳۱
نویسنده کتاب «آسمان نزدیک است»:

روحانیت آثار و کارنامه ارزشمندی از خود در دفاع مقدس به یادگار گذاشته است

نویسنده کتاب «آسمان نزدیک است» با بیان این که روحانیت همیشه آثار و کارنامه بسیار سترگ و گران قدری از خود به یادگار گذاشته اند، گفت: مبارزات حق طلبانه و جهادگرانه حوزه های علمیه بیش از پیش در صفحات تاریخ به چشم می خورد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی بهداروند حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی بهداروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی بهداروند در آیین رونمایی از کتاب «آسمان نزدیک است» که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نگارستان اشراق برگزار شد، اظهار داشت: جهاد، شهادت و حوزه های علمیه همسایه های دیوار به دیواری در طول تاریخ بوده اند و همیشه آثار و کارنامه بسیار سترگ و گران قدری از خود به یادگار گذاشته اند و در تاریخ مملو از این رویکردها و رفتارهایی بوده که در حوزه اتفاق افتاده است.

وی گفت: اگر در پیشینه تاریخی حوزه های علمیه و نهاد روحانیت نگاه سطحی کنیم، مبارزات حق طلبانه و جهادگرانه حوزه های علمیه از مراجع و روحانیت بیش از پیش در صفحات تاریخ به چشم می خورد.

نویسنده کتاب «آسمان نزدیک است» به نقش حضور روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: حوزه های علمیه و روحانیت در زمانی که تهاجم سراسری عراق قبل از 31 شهریورماه 1359 اتفاق بیفتد، حضور داشتند و در دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان اسلام بودند و بر اساس گفتمان جهاد و شهادت رنگ و بوی دیگری به حضور و مقاومت مردمی در برابر جهان کفر از خود به نمایش گذاشتند.

وی با بیان این که روحانیت با حضور در جبهه های دفاع مقدس تاریخ خوبی را برای حوزه های علمیه از خود به جای گذاشتند، افزود: کسانی در حوزه بودند که با فتوای وجوب کفایی که امام راحل داده بودند و وجوب دفاع در برابر تهاجم دشمن، درس و بحث را رها کردند و عده ای برای یک ماه به جبهه رفتند، اما یک ماه به یک دوره 8 ساله ای که در دفاع مقدس بودند و در مراتب و مناصب مختلف ایستادند و مسؤولیت بر عهده گرفتند و فرماندهی کردند و تاریخ خوبی را برای حوزه های علمیه از خود به جای گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین بهداروند با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بهترین خاطرات و تنفس ها در دوران دفاع مقدس بود و تأکید مقام معظم رهبری در این خصوص است که همت کنید تا این فرهنگ نهادینه شود و در جامعه ماندگار شود.

وی گفت: یکی از خلأها و کاستی های جامعه امروزی ما نبود آن فضا و روحیاتی است که در 8 سال دفاع مقدس وجود داشت.

نویسنده کتاب «آسمان نزدیک است» تصریح کرد: این اثر، حاصل روایتگری حجت الاسلام والمسلمین محقق نماینده امام خمینی(ره) در قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس است که با حکم مستقیم و شفاهی امام راحل برای مأموریتی به اصفهان رفت و سپس طبق تصمیمی شهید محلاتی به جنوب غرب به سمت نمایندگی امام(ره) رفت و کارهای بزرگی را انجام داد.

وی تصریح کرد: تألیف کتاب حاضر با التماس به محضر راوی صورت گرفت و از ایشان امتناع و از بنده اصرار نوشته شد و رویکرد و خاطرات ایشان سند متقن بر اسناد دیگر حضور حوزه های علمیه در دفاع مقدس است و کتاب تاریخ، محتاج این خاطرات و این تاریخ شفاهی است که باید اتفاق بیفتد./۸۲۲/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات