۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۵۸۶۱۴۳
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار علمای اهل سنت کردستان:

تا زمانی که متحد هستیم تحریم و تهدید اثرگذار نخواهد بود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن توصیه اکید مسلمانان به تکیه بر مشترکات و کنار گذاشتن اختلافات جزیی، تاکید کرد: تا مادامی که متحد هستیم تحریم و تهدید هیچ کدام اثرگذار نخواهد بود.
دیدار مدیرعامل و معاونین خبرگزاری رسا با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه و شماری از علمای اهل سنت کردستان، با یادآوری خاطراتی از دوران تبعید خود در این منطقه، تصریح کرد: ما در دوران تبعید دوستان بسیار خوبی از اهل سنت پیدا کردیم که هنوز هم این رفاقت و دوستی پا برجاست.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما مردم کردستان را بسیار با محبت، خونگرم و خالص و مخلص دیدیم و هیچ گاه خاطرات آن دوران را فراموش نمی کنیم.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته وحدت، نامگذاری هفته ای به این نام را ابتکاری ارزشمند دانست و گفت: افراد کوردل حاضر نیستند جشن های هفته وحدت را ببینند، ما از هر فرصتی می خواهیم بهره بگیریم تا نام رسول الله(ص) بیشتر و بهتر در همه جا مطرح شود.

این مرجع تقلید افزود: قبل از انقلاب ارتباط بین شیعه و اهل سنت کمتر بود اما بحمدلله در حال حاضر در کشور ما شیعه و سنی به خوبی در کنار هم زندگی می کنند و هیچ مشکلی هم ندارند.

وی تاکید کرد: مسلمانان ایران اعم از شیعه و سنی با تکیه بر مشترکات با هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و در آنجایی هم که اختلاف دارند طبق آیین و آداب خود عمل می کنند، اما اینها مسائلی نیست که سبب اختلاف بین مسلمین شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تکیه بر مشترکات را عامل پیوند مسلمانان دانست و تصریح کرد: با وجود این همه نقطه اشتراک جایی برای دوری و تفرقه نیست؛ بنابراین نباید اجازه سوء استفاده به دشمنان دهیم.

وی احترام به مقدسات مذاهب اسلامی، ارتباط و همنشینی علمای اسلام با یکدیگر و دریافت اخبار و مسائل از خود اهل سنت و شیعه را از مهم ترین راهکارهای حفظ وحدت در جهان اسلام برشمرد و تاکید کرد: دشمنان قسم خورده اسلام امروز در کمین هستند و می خواهند با تفرقه افکنی و دسیسه مسلمانان را به جان هم بیندازند.

این مرجع تقلید راه اندازی شورای افتاء در کردستان را ابتکاری ارزشمند دانست و تاکید کرد: این مساله سبب می شود که جلوی سوء استفاده ها گرفته شود و اگر هم اختلافی هست در این شورا بررسی و حل و فصل گردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: مادامی که متحد باشیم تهدیدات و تحریم ها هیچ کدام کارساز نخواهد بود؛ هفته وحدت فرصت بسیار ارزشمندی برای شیعه و سنی است تا بیش از پیش به نقاط اشتراک توجه کنند.

وی ضمن استناد به آیاتی از قرآن کریم، از اختلاف به مثابه زلزله و صاعقه های ویرانگر یاد و تمام پیروان مذاهب اسلامی را به همدلی، اتحاد و انسجام بیش از پیش توصیه کرد.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که دشمن امروز با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ایمان و عقاید جوانان را نشانه گرفته است، گفت: مهم ترین سرمایه هر کشوری جوانان هستند؛ بنابراین باید این نسل را دریابیم، سعی کنید جوانان را به مساجد دعوت کنید و اجازه نفوذ به دشمنان ندهید./924/ج

ارسال نظرات