۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۵۸۶۰۷۳
جانشین معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه:

برخی وقیحانه نسخه تسلیم برای کشور می پیچند| تفکر جهادی و انقلابی رمز نجات اقتصاد کشور است

سردار مختص آبادی با اشاره به خیانت برخی مسؤولان از جمله نمایندگان مجلس که به راحتی نسخه تسلیم ایران را در برابر آمریکا می‌ نویسند، تأکید کرد که تفکر جهادی و انقلابی رمز نجات کشور به ویژه در مسائل اقتصادی است.
سردار مختص آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش فروپاشی داعش دست پروره آمریکا به مناسبت سالروز فروپاشی حکومت داعش در سالن اجتماعات دانشگاه معارف اسلامی برگزار شد.

سردار حمید مختص آبادی جانشین معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران در این همایش با اشاره به هفته بسیج، هفته وحدت و همچنین سالروز افول حیات جغرافیایی داعش اظهار داشت: امسال در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم که در معارف اسلامی ما سن چهل سالگی سن بلوغ و کمال عقلی بیان شده است.

وی افزود: باید بدون حب و بغض این چهل ساله انقلاب تحلیل شود چون در فضای مجازی دشمنان تلاش سنگینی انجام می‌ دهد که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی را ناکارآمد، ضعیف و شکسته خورده تلقی کنند و حتی امسال را آخرین سال بقای جمهوری اسلامی دانسته اند.

نابودی داعش نقطه قوت جمهوری اسلامی است

سردار مختص آبادی عنوان کرد: می‌ خواهیم بحث داعش و نابودی آن را در منظومه جمهوری اسلامی بررسی کنیم که آیا نقطه ضعف ما است یا برعکس نقطه قوت و دلیلی بر عظمت جمهوری اسلامی است؟ باید زمینه های فکری، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی حدوث و ظهور داعش در مجامع علمی حوزوی و دانشگاهی بررسی شود.

معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به این که پرورش هزاران نیرو در حد انتحار حرف کم و کوچکی نیست، ابراز داشت: خدایی ناکرده اگر این حرکت پیروز می‌ شد معلوم نبود چه بلایی سر مردم جهان می‌ آمد، در مطالعه و بررسی خودم اهداف در پیدایش داعش در چند عنوان یادداشت کرده ام.

وی ابراز داشت: زمانی داعش به وجود آمد که موج بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و عربی اوج گرفته بود که جبهه استکبار را به هراس انداخته بود؛ دشمنان برای بر هم زدن این موج و همچنین ایجاد فتنه در بین امت اسلامی و جوانان مسلمانان، مهار قدرت حزب الله و حفظ امنیت رژیم صهیونیستی به فکر تشکیل حرکتی منفور به نام داعش افتادند.

افزایش ضریب امنیتی رژیم صهیونیستی هدف اصلی تشکیل داعش بود

سردار مختص آبادی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش تأکید کرد: افزایش ضریب امنیتی رژیم صهیونیستی به عنوان یک راهبرد در سیاست خارجی آمریکا برای همه رؤسای جمهور این کشور لازم و بایستنی است، از اهداف دیگر تشکیل داعش اسلام هراسی بود چون آمار استقبال به اسلام در کشورهای اسلامی رو به افزایش بوده و هست.

وی با تأکید بر این که یکی از اهداف تشکیل داعش به حاشیه بردن قضیه فلسطین در بین امت اسلام خاطرنشان کرد: تقسیم جغرافیایی نظام سیاسی منطقه بر اساس طرح خاورمیانه بزرگ و از همه مهمتر مواجهه قوی با ام القرای جبهه مقاومت در جهان یعنی جمهوری اسلامی از دیگر انگیزه های آمریکا و عربستان از تشکیل داعش بود.

معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه یادآور شد: آنها از دنباله القاعده داعش را به راه انداختند، این جریان اولین نطفه های تشکیل داعش در عراق بود و ریشه های تشکیل داعش در عراق همزمان با حمله آمریکا به این کشور صورت گرفت و در سوریه نیز به بهانه حمایت از مردم شاخه ای از القاعده در سوریه به نام النصره راه افتاد.

وی تصریح کرد: بعدها با تلفیق النصره در سوریه و القاعده در عراق به صورت رسمی داعش اعلام موجودیت کرد؛ حقیقتا جریانی خبیث تر و کج فهم تر از جریان داعش در چند ساله اخیرنداشتیم که رسانه ها را به کار بگیرند و جوانان را شستشوی مغزی بدهند و حدود هشتاد درصد سوریه در مدت کوتاه تحت تصرف آنها در آمد.

جذب نیروی داعشی از صد کشور

سردار مختص آبادی با بیان این که داعش از صد کشور نیرو جذب کرده است، ابراز داشت: آمریکا، فرانسه، ایرلند، اسپانیا، دانمارک، کانادا، سوئد، سوییس، استرالیا، صربستان، اکراین، قزاقستان، ازبکستان، ترکیه، عربستان، اردن، یمن، لیبی، بوسنی، افغانستان، پاکستان و کویت از جمله این کشورها به شمار می‌ روند که برخی جوانان با نیت های خالص، برخی به دلیل ماجراجویی و برخی هم مافیایی به عضویت داعش درآمدند.

وی عنوان داشت: یک حمایت قوی مالی از آنها صورت می‌ گرفت و خود این ها در مناطقی که اشغال می‌ کردند چاه های نفت و بانک ها را تصرف کرده و میلیون ها دلار کسب کردند؛ استفاده از رسانه و فضای مجازی بسیار ماهرانه صورت می‌ گرفت که شما می‌ دانید شیوه کار رسانه ای داعش به صورت متناقض بود از یک طرف کشتن مردم به انحاء مختلف نشان می‌ دادند تا هم مردم و هم در نیروهای مقاوت ایجاد رعب و وحشت کنند و از طرف دیگر به حیوانات احترام می‌ گذاشتند و نماز و قرآن خواندن خود را نیز نشان می‌ دادند.

معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: این لطف خدای متعال به انقلاب اسلامی بود که فردی همچون حاج قاسم سلیمانی در رأس مقابله با داعش قرار گرفت و افرادی در این بین همچون حججی ها تربیت شدند که در وصیت نامه خود می‌ نویسد من دوست دارم دوبار شهید شوم یک بار در مواجهه با داعش و یک بار در رکاب امام زمان(عج).

وی افزود: سرویس های امنیتی کشورهای اروپایی بارها به داعش کمک کردند و یک ارتش بین المللی و چند ملیتی با مبانی دینی به مقابله با دین می‌ پردازد، از این رو است که اگر دین بد فهمیده شود امکان آن را دارد که داعش تولید کند؛ دین ایجاد سعادت و کمال برای فرد و جامعه می‌ کند ولی اگر کج فهمیده خوارج آن روز و داعش امروز را ایجاد می‌ کند.

اساتید انقلابی در دانشگاه ها فعال باشند

سردار مختص آبادی عنوان کرد: امروز در برخی از دانشگاه های ما بدیهیات را انکار می‌ کنند که این مطلب وظیفه شما اساتید را سنگین تر می‌ کند و چه پرونده ای در واقعیت دقیق تر از پرونده ظهور و افول داعش است که باید دنبال شود و برای همه تبیین شود؛ امروز داعش که یک تهدید بزرگ بود تبدیل به یک فرصت شده است، نمونه آنها تشکیل حشد الشعبی یا همان بسیج مردمی عراق با 30 هزار نیرو با فرمان مرجعیت عراق است که بعد از جنگ داعش صورت گرفت.

معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به این که آمریکا دو مرتبه به نفع جبهه مقاومت کار کرد، ابراز کرد: آمریکا با بهانه حمله به برج های دوقلو در یازده سپتامبر برای حمله به افغانستان و عراق اشتباه کرد چون هزینه های زیادی کرد بدون این که دستاوردی داشته باشد که در نتیجه آن طالبان در افغانستان از بین رفت و در عراق نیز صدام سرنگون شد و دفعه دوم نیز اشتباه در تشکیل داعش بود.

وی ابراز داشت: نیروی حزب الله لبنان، فاطمیون افغانستان، انصار الله یمن، زینبیون پاکستان و نیروهای مقاومت ایران دست به دست هم داده اند تا در برابر دشمن قرار بگیرند؛ جبهه مقاومت در چهل سالگی انقلاب اسلامی به مراتب قوی تر از سال های قبل شده است که دلیل بر این مطلب نمونه های آن فراوان است.

سردار مختص آبادی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش تأکید کرد: انصارالله یمن امروز با قدرت در برابر عربستان قرار گرفته و شما یقین بدانید آل سعود هیچ بهره ای از این جنگ نخواهد برد و نیروهای مقاوت پیروز می‌ شود؛ در این چهل سال انقلاب هرجا تفکر جهادی، روحیه دینی و نگاه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب داشتیم رو به جلو بوده ایم.

وی با تأکید بر این که روحیه انقلابی و جهادی و اخلاص و نیت عمل خیر موجب پیشرفت می‌ شود، تصریح کرد: امروز پیچیده ترین سلاح ها و تجهیزات نظامی را جوانان خود ما می‌ سازند، بنابراین مشکل از جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی نیست بلکه هرجا روحیه اشرافی،  تنبلی، خودخواهی و سازش با دشمن حاکم شده شکست خورده ایم.

وعده مسؤولان کجا رفته است؟

معاون فرهنگی نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه یادآور شد: چرا باید از چهل سال باید اوضاع اقتصادی ما این طور باشد؟ این وعده ها وقول ها کجا رفت؟ شأن و مرتبه این مردم شهید داده بیشتر از این است؛ نسخه نجات اقتصاد این کشور اقتصاد مقاومتی است، ما در این کشور بن بست نداریم و موفقیت های ما در عرصه های سخت دلیل بر همین مدعا است.

وی تصریح کرد: امروز برخی نمایندگان مجلس وقیحانه پای خود را روی خون شهدامی گذارند و نسخه تسلیم ایران را در برابر استکبار می‌ نویسند، غیرت و شرف اینها کجا رفته که به راحتی نظام را به چالش می‌ کشند؟ ما یقین داریم جریان ولایی و جوانان انقلابی توانمند و پرثمر هستند و به یقین همانطور که رهبر معظم انقلاب وعده دادند این انقلاب پیش خواهد رفت و قله های عزت و کرامت و پیشرفت را طی خواهد کرد.

سردار مختص آبادی با بیان این که علایم افول آمریکا به روشنی دیده می‌ شود، خاطرنشان کرد: نمی خواهیم خودمان را فریب بدهیم ولی شکست آمریکا به لطف خدا نزدیک است و آینده این کشور درخشان است و روزی را خواهد دید که این پرچم برافراشته به دست امام زمان(عج) خواهد رسید./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات