۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۵۸۶۰۰۴
مدیر حوزه علمیه اردبیل مطرح کرد؛

قانون هدفمندی شهریه بستری برای تبلیغ و هجرت طلاب به بلاد

مدیر حوزه علمیه اردبیل با اشاره به اجرای طرح هدفمندی شهریه طلاب، گفت: قانون هدفمندی شهریه بستر تبلیغ و هجرت طلاب از نقاط مرکزی حوزوی به بلاد و نقاط حاشیه ای کشور را فراهم می کند.
حجت الاسلام مهدی نوروزی

حجت الاسلام مهدی نوروزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دلیل استفاده از وجوهات شرعی در حوزه های علمیه را صیانت از دین عنوان کرد و اظهار داشت: وجوهات شرعی در حوزه های علمیه برای اشخاص و یا افراد خاصی به مصرف نمی رسد بلکه دلیل استفاده از این وجوهات شرعی صیانت از دین است.

مدیر حوزه علمیه اردبیل افزود: بر این اساس اگر به حضور فیزیکی شخصی که از محل این وجوهات ارتزاق می کند در مکانی برای صیانت از دین نیاز باشد و فرد از حضور فیزیکی در این اماکن خودداری کند قطعا استفاده از وجوهات شرعی برای آن فرد جایز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به هجمه های زیاد تبلیغاتی و شبیخون فرهنگی دشمن نیاز به حضور طلاب در بلاد ضروری شده است؛ بنابراین اگر طلبه به عنوان شخصی که سرباز و بورسیه سفره امام زمان(عج) شده است در مناطق مورد نیاز حوزه حاضر نشود به رسالت و وظیفه دینی خود عمل نکرده است؛ مگر اینکه ضرورت های علمی ایجاب کند که آن شخص در حوزه های علمیه قم، مشهد، نجف و سایر بلاد به صورت دائمی برای انجام پژوهش های علمی خاص مستقر باشد.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: هدفمند کردن شهریه طلاب که در حال حاضر در شورای عالی حوزه در حال بررسی است، گامی ارزشمند در راستای بسترسازی برای هجرت و انجام فعالیت های تبلیغی است.

وی افزود: در گذشته روال پرداخت شهریه به این شکل بود که تمامی طلاب به صورت مادام العمر شهریه دریافت می کردند، اما در حال حاضر با اجرای طرح هدفمندی شهریه، طلاب در قبال دریافت شهریه موظف هستند که بعد از فراغت از تحصیلی وقت خود را صرف امور تبلیغی کنند که به این ترتیب ضمن افزایش شهریه طلاب مبلغ، تنها کسانی که به امر تبلیغ اشتغال دارند می تواند از وجوهات و شهریه پرداختی استفاده کنند./837/ت302/ب1

ارسال نظرات