۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۵۸۵۸۳۹
آیت‌الله عالمی در گفت‌وگو با رسا:

پیش بینی رهبر انقلاب درباره افول آمریکا مانند پیش بینی تاریخی امام درباره شوروی حتما محقق خواهد شد

نماینده خبرگان با اشاره به پیش بینی تاریخی امام راحل درباره فروپاشی شوروی تأکید کرد که پیش بینی امروز رهبر انقلاب درباره آمریکا نیز حتما محقق خواهد شد و علائم آن هویدا شده است.
آیت الله عالمی

آیت‌الله حسن عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا رو به افول است را یک حقیقت دانست و گفت: این کلام شعار نیست بلکه خبر از یک پدیده حقیقی و قریب الوقوع دارد.

وی افزود: حضرت امام نیز چنین پیش‌بینی‌ راجع به فروپاشی شوروی سابق قبل از اینکه علائم و آثار آن برهمگان روشن شود، داشتند از این رو نصیحت‌ها و رهنمودهای لازم و کافی را نیز توسط یک هیأت چند نفره به سرپرستی آیت الله جوادی آملی به شوروی اعلام کردند.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه علائم فروپاشی آمریکا آشکار شده است، بیان داشت: زمانی که حضرت امام آن نامه تاریخی را به گورباچف دادند برای بسیاری از افراد باورکردنی نبود که شوروی با آن همه قدرت مادی و گستردگی نظامی در حال فروپاشی باشد اما ظرف مدت کوتاهی پیش‌بینی امام محقق شد، امروز نیز رهبر معظم انقلاب همان پیش‌بینی افول و فروپاشی را درباره آمریکا بیان کردند، با کمی دقت و تامل می‌توان آثار و علائم این فروپاشی را مشاهده کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نشانه‌های فروپاشی آمریکا، اظهار داشت: از جمله نشانه‌های افول آمریکا عدم موفقیت او در منطقه غرب آسیا است، آمریکا با صرف هزینه‌های هنگفت، در افغانستان حضور نظامی پیدا کرد و در این کشور جنگ به راه انداخت اما با گذشت چند سال از این حضور نه تنها قدرت آمریکا در افغانستان بیشتر نشد بلکه روز به روز کمتر نیز می‌شود امروز مردم افغانستان مشکلات عمده کشور خود را از چشم آمریکا می‌بینند و دیر یا زود بالاخره افغانستانی‌ها علیه آمریکا قیام خواهند کرد و آمریکا سر سالم از افغانستان به در نخواهد برد.

وی افزود: از دیگر علائم افول آمریکا دخالت آن در امور کشور عراق است، آمریکایی‌ها برای از بین بردن لشکر صدام به عراق لشکرکشی کردند و جنایت‌های بسیاری در این کشور مرتکب شدند امروز آمریکا نه تنها اقتداری در عراق ندارد بلکه عمر استعمارگری آمریکا در عراق رو به اتمام است، به تازگی بعضی از نمایندگان کانون وکلای عراق لزوم اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان را مطرح کردند، چنین شرایطی برای آمریکا یک شکست بزرگ محسوب می‌شود.

نفس‌های آخر آمریکا در سوریه

آیت‌الله عالمی در ادامه یکی دیگر از نشانه‌های افول آمریکا را وضعیت آن در سوریه دانست و گفت: سوریه به جایی رسیده بود که تروریست‌ها تقریبا تمام سوریه را تحت اشغال خود درآورده بودند اشغال آنها به معنای اشغال آمریکا و حاکم شدن اراده آمریکا بود اما با تلاش نیروهای مقاومت امروز وضعیت عکس شده است و در حال حاضر آمریکا در سوریه نفسهای آخر خود را می‌کشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حملات اخیری هم که در سوریه اتفاق افتاد در حقیقت عرض اندام کردن آمریکا بود و هیچ اثر خاصی نداشت، امروز حضور آمریکا در سوریه حداقلی است و در آینده نه چندان دور آمریکا‌یی‌ها به طور کامل از سوریه رانده خواهند شد.

وی با بیان اینکه اتفاقات یمن خبر از افول آمریکا می‌دهد، ابراز کرد: در قضایای یمن حقیقت این است که عربستان سعودی و امارات به نمایندگی از آمریکا با انصارالله وارد جنگ شدند، آمریکا با تمام توان به وسیله مستشاران نظامی، تجهیزات و شاید هم با نیروهای نظامی در این جنگ از عربستان حمایت کرد، آمریکا و عربستان با آن همه تفرعن و تبختری که از خود نشان دادند بعد از گذشت چهار پنج سال نتوانستند به اهداف خود در یمن دست یابند و در شرف شکست قطعی هستند و در آینده‌ای نه چندان دور آمریکایی‌ها از یمن نیز بیرون رانده خواهند شد، شکست آمریکا در برابر یمن رسوایی بزرگی برای آمریکا خواهد بود.

بدهی افسانه‌ای 20 تریلیون دلاری آمریکا؛ سراشیبی افول

آیت‌الله عالمی در ادامه عنوان کرد: از دیگر نشانه‌های افول آمریکا از دست دادن جایگاهش در ناتو است، آمریکا در ناتو کدخدای همه کشورهای اروپایی به حساب می‌آمد و اروپایی‌ها پیرو آمریکا بودند اما امروز زمزمه‌های مستقل شدن اروپایی‌ها از آمریکا به گوش می‌رسد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: بدهی افسانه‌ای 20 تریلیون دلاری پقطعا آمریکا را به سوی نابودی و اضمحلال می‌کشاند، دیگر چیزی از آمریکا باقی نمانده است.

وی در پایان خاطرنشان گرد: همه علائم و نشانه‌ها خبر از افول آمریکا می‌دهد، آمریکا نیز مانند شوروی سابق قطعا دچار فروپاشی می‌شود، بنابراین پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب درباره افول آمریکا یک پیش‌بینی قطعی و حتمی است./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات