۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۵۸۵۸۳۰
حجت الاسلام والمسلمین زمانی خبر داد؛

تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ۶۰ کشور

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در ۶۰ کشور جهان شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی را تاسیس کرده و طلاب در آن مشغول تبیین معارف نبوی هستند.
زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه امشب در جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و آغاز هفته وحدت که در مسجدالنبی(ص) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: قرآن می‌فرماید امت اسلامی اگر می‌خواهند موفق شوند و هر کسی آرزوی سه ویژگی دارد، راهش پیروی از سیره پیامبراکرم(ص) است.

وی با بیان اینکه این سه ویژگی شامل توحید، معاد و پشتیبانی و ذکر خدا در زندگی است، گفت: در توحید باید خدا را به عنوان مبدأ اصلی بپذیریم و رسول خدا نیز اسوه حسنه و الگوی مفید و شایسته برای ما است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: امت اسلامی تا جایی که توانسته از پیامبراکرم(ص) تبعیت کرده و از پرچم داران معنویت هستند و امت‌های اسلامی برای سعادتمند شدن باید از سیره پیامبراکرم(ص) پیروی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) نه تنها برای امت اسلامی محبوب هستند بلکه جوامع غیرمسلمان نیز به مرور زمان با جامعه اسلامی و پیامبر(ص) آشنا شدند، تصریح کرد: در این 40 سال اخیر، انقلاب اسلامی در معرفی پیامبراکرم(ص) و قرآن موفق عمل کرده و سبب شده تعداد بسیاری به اسلام گرویدند.

وی با بیان اینکه مؤسسه ویژه طلاب خارجی به عنوان جامعه المصطفی در قم دائر است، ادامه داد: از 90 کشور دنیا در این مؤسسه قرآن را فرا می‌گیرند.

۱۰ هزار طلبه خارجی در مؤسسه جامعه المصطفی قم آموزه های قرآن را فرا می گیرند

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 10 هزار طلبه خارجی در قم مشغول فراگرفتن آموزه‌های قرآن و سیره پیامبراکرم(ص) هستند که جمعی از طلاب مسیحی، بودایی و هندو بودند که به آغوش اسلام آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهار کرد: کسانی که در این 40 سال قرآن و اسلام را فراگرفتند خودشان اقدام به تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی کردند و امروز جمهوری اسلامی ایران در 60 کشور جهان شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی را تاسیس کرده و طلاب در آن مشغول تبیین معارف نبوی هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانشمندان جهان در این مؤسسه با پیامبراکرم(ص) آشنا شدند و به اسلام گرویدند، گفت: برخی از دانشمندان مسیحی، مسلمان شدند و جز|ء عالمان بزرگ هستند.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: انقلاب اسلامی برکاتی داشته که گسترش اسلام در سراسر عالم و اتحاد امت اسلامی از جمله این برکات بوده و انقلاب تنها در ایران اسلامی وحدت ایجاد نکرد بلکه در سایر کشورهای دیگر نیز وحدت ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان از انقلاب اسلامی الگو گرفتند، عنوان کرد: امروز اسرائیل غاصب فلسطین را اشغال کرده و فلسطینیان را بمباران می‌کنند اما 57 کشور اسلامی از مردم مظلوم فلسطین حمایت نکردند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که قدرتمندانه ایستادگی و از برادرهای خود دفاع کرد تا پشت رژیم صهیونیستی به خاک مالیده و نعره‌های اسرائیل بلند شود.

وی بیان کرد: بیش از 40 سال شاهد مظلومیت فلسطینیان هستیم و تاکنون 7 میلیون فلسطینی مسلمان آواره هستند و بسیاری از کشورهایی که ادعای اسلام و مذهب دارند همه سکوت کردند.

مشعل فلسطین با حمایت ایران اسلامی خاموش نشده است

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: اگر ایران اسلامی از فلسطین حمایت نمی‌کرد امروز مشعل فلسطین خاموش و به فراموشی سپرده می‌شد از این رو این مشعل را انقلاب نگه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی وحدت را در داخل و خارج از کشور ایجاد کرده است، گفت: موفق‌ترین کشور بعد از جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت کشور، کشور مصر بوده است.

وی افزود: وقتی در انقلاب در ایران ایجاد شد، نظام اسلامی به اهل سنت میدان داد تا مساجد را گسترش دهند و امروز تعداد مساجد اهل سنت در کشور 17 هزار مسجد است.

حوزه های علمیه اهل سنت بعد از انقلاب اسلامی به ۱۰ برابر رسیده است

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دولت نسبت به حوزه‌های علمیه اهل سنت نیز مساعدت کرد و تعداد حوزه‌‌های علمیه به 10 برابر رسیده است، اذعان داشت: اما این در حالی است که دولت مصر اجازه ساخت یک حوزه علمیه و مسجد برای شیعه نمی‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: انقلاب اسلامی به بحث بیمه تامین اجتماعی طلاب و روحانیان اهل سنت توجه کرده و زمانی که در تقریب مذاهب مسؤولیت داشتم حدود 12 هزار از طلاب اهل سنت بیمه شدند.

وی افزود: همچنین انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی میدان را باز گذاشت تا نمایندگان شهرهای اهل سنت با هر مذهبی که رأی آوردند در مجلس حضور داشته باشند و امروز نیز 20 نماینده اهل سنت در مجلس هستند که در قانونگذاری کشور تاثیرگذاری دارند.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در مجلس خبرگان رهبری نیز از مناطق اهل سنت چند نماینده داریم، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران و برخی از استان‌های کشور تاسیس شده تا طلاب و روحانیان اهل سنت در کنار شیعیان در یک دانشگاه از دروس فقه شافعی و فقه حنفی برخوردار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه مجمع تقریب در ایران تاسیس شده که تاکنون 60 نفر از عالمان اهل سنت در آن عضو هستند، تصریح کرد: ما در ایران اسلامی برای حجاج اهل سنت فقه خودشان را یادشان می‌دهیم بنابراین در بعثه رهبری کتاب مناسک فقه حنفی و فقه شافعی را چاپ کردیم.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه ایران رتبه نخست در جهان اسلام در تحقق وحدت دارد اما هنوز به آرمان نهایی نرسیدیم و کاستی‌هایی وجود دارد.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: بیش از 50 نفر عالم اهل سنت در انقلاب اسلامی قهرمانانه ایستادگی کردند و به شهادت رسیدند./۹۳۱۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات