۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۸۵۸۲۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

صدور سند مالکیت زمین وقفی طبران سربیشه، درخواست امام جمعه آیسک از وزیر کشور و ضرورت تأمین زیرساخت های لازم برای اردوهای راهیان نور عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه گفت: به مناسبت بزرگداشت دهه وقف، سند مالکیت شش دانگ مزرعه و قنات طبران شهرستان به انضمام یک حجر به مساحت ۶۴ هکتار برای موقوفه امیراسماعیل و محمد ابراهیم شوکت الملک توسط اداره ثبت اسناد و املاک سربیشه صادر شد.

علی امینی نسب با بیان این که ۳۰ فقره سند مالکیت وقفی دیگر شهرستان در دست اقدام و در مرحله صدور سند است، افزود: زمین های وقفی طبران بین دو پلاک سلم آباد و علی آباد طبران در پنج کیلومتری شهر سربیشه قرار دارد.

به گفته وی، زمین های وقفی طبران متعلق به موقوفه امیراسماعیل و محمد ابراهیم شوکت الملک است که در سال ۱۳۲۹ هجری قمری وقف شده و از قدیمی ترین موقوفه های شهرستان است.

وی ادامه داد: این موقوفه به دلیل وسعت زیاد، موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به مرکز شهر و منحصر به فرد از نظر مساحت جزو اسناد مالکیت وقفی شاخص محسوب می شود که ارزش آن حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان برآورد می شود.

درخواست امام جمعه آیسک از وزیر کشور

امام جمعه آیسک با اشاره به بازنشسته شدن استاندار از وزارت کشور درخواست کرد فردی خستگی ناپذیر برای این استان تعیین شود تا برای رفع مشکلات مردم محروم این منطقه اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین رادمرد با تاکید بر این که مسئولان نباید از ظرفیت های کشور غفلت کنند، افزود: به مسئولان می گوییم دست از رفتار درمانی بردارند و برای حل مشکلات مردم اقدامی عملی انجام دهند.

وی تصریح کرد: با ابراز تاسف در شهرستان سرایان، با وجود قابلیت های بسیار، معادن غنی و ... شاهد تعطیلی برخی واحدهای صنفی و صنعتی هستیم. وی با بیان این که قرار است بر اساس قانون، به دلیل بازنشستگی، تعدادی از مدیران کشور تغییر کنند، افزود: باید با واگذاری مدیریت به جوانان، در مسیر پیشرفت کشور شتاب ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی رنج های زیادی را متحمل شده اند و نباید رنج دیگری بر مردم تحمیل کرد. به گفته وی، بی ثباتی در مدیریت استان سبب بی برنامگی مدیران و توسعه نیافتن منطقه می شود و همه باید با همدلی، همفکری و همراهی در مسیر وحدت و پیشرفت گام برداریم.

ضرورت تأمین زیرساخت های لازم برای اردوهای راهیان نور

نماینده مردم قاینات و زیرکوه با بیان این که برگزاری اردوهای راهیان ‌نور باید به قانون تبدیل شود، افزود: باید زیرساخت‌های لازم برای اردوهای راهیان ‌نور فراهم شود و سپس دانش‌آموزان را راهی این مناطق کرد.

به گفته فلاحتی، اردوهای فرهنگی و آموزشی جزو الزام های سیستم آموزشی هر کشور است و سیستم آموزشی ایران نیز با توجه به علاقه، ذوق و شوق دانش‌آموزان نسبت به اهمیت این مهم تاکید دارد هر چند اما و اگرهای بسیاری درباره برگزاری اردوها در ایران به ‌ویژه اردوهای راهیان ‌نور وجود دارد.

2500 برنامه برای هفته بسیج

هفته بسیج از 29 آبان آغاز می‌شود و دو هزار و 500 برنامه شاخص و محوری در استان اجرا خواهد شد که یکی از آن ها همایش بزرگ بسیجیان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان گفت: اولین برنامه‌ها؛ اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه طرح‌های عمرانی و خرد اقتصاد مقاومتی به تعداد 9 پروژه با اعتباری بیش از 900 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

سرهنگ برات زاده با بیان این که هفته بسیج 120 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه افتتاح می‌شود، افزود: طرح جهاد روشنایی با بهره برداری از 200 پنل خورشیدی  هم به بهره برداری می رسد.

به گفته وی، رزمایش خدمت از 28 آبان تا 20 آذر ماه با اعزام گروه‌های جهادی به منظور خدمت رسانی برگزار می‌شود./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات