۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۵۸۵۸۰۹
سفیر صلح جهانی ایران:

آمریکایی ها در تحریم های یک جانبه علیه ایران دچار استیصال شدند

سفیر صلح جهانی ایران گفت: توافق نامه همکاري هاي ايران، هند و افغانستان سبب گسترش مبادلات تجاری و نهادینه شدن صلح و دوستی در منطقه و جهان خواهد شد.
سفیر صلح جهان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، کریمی طبسی، سفیر صلح جهانی ایران در گفت و گو با اهالی رسانه در مشهد گفت: با امضاي توافق نامه همکاري هاي  ايران، هند و افغانستان  براي ارتقاء قابليتهاي ترانزيتي بندر چابهار، گسترش مبادلات تجاری و نهادینه شدن صلح و دوستی در منطقه و جهان را در پی خواهد داشت.

کریمی طبسی گفت این با توافق نامه وارد مرحله جديدي از رشد و توسعه اقتصادی و یکی از شاهراه های تجاری دنیا خواهيم شد.

وی افزود: اخیرا هند اعلام کرده بي صبرانه منتظر افتتاح راه آهن چابهار- زاهدان و خواف- هرات بوده و مقرر شده اپراتور هندي هفته هاي  آينده فعاليت های خود را در بندر چابهار آغاز کند.

وی ادامه داد: چابهار به عنوان يکي از بهترين مناطق راهبردي سواحل مَکران، نقطه طلايي براي تجارت، ترانزيت و صنايع مختلف است و در آينده نقش اساسي را براي توسعه منطقه ايفا خواهد کرد.

سفیر صلح جهان با بیان اینکه هدف اصلی، آوردن سرمایه‌گذار و کمک به جذب سرمایه است، افزود: اگر بتوانیم مبادلات تجاری را گسترش دهیم، می‌توانیم صادرات غیرنفتی کشور را به دنیا افزایش دهیم و تا حدود زیادی از وابستگی به نفت بکاهیم و با گسترش مبادلات تجاری می‌توانیم به کمک آن، صلح و دوستی را در جهان ایجاد کنیم‌.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در تحریم های ظالمانه علیه ایران تنها هستند و با عدم همراهی کشورهای مختلف با موضوع تحریم، دچار استیصال شده اند که این حقانیت جمهوری اسلامی ایران و نقش استراتژیک منطقه ای کشورمان را به خوبی تبیین می کند./933/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات