۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۸۵۷۹۵
حجت الاسلام اکرمی:

سند الگوی پیشرفت مقابله علمی و عملی با توطئه های دشمن است

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که سند الگوی پیشرفت در رویارویی با دشمن بسیار مؤثر است، گفت: حوزه و نهادهای علمی باید با در جلسات علمی رهنمودهای رهبری در این زمینه را بررسی کرده و در جهت شکوفاسازی آن پژوهش کنند.
سید رضا اکرمی

حجت‌الاسلام سید‌رضا اکرمی رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که اکثر کشورهای جهان برای آینده خود برنامه دارند تا طبق آن به پیشرفت دسترسی پیدا کنند، گفت: کشورهایی همچون ژاپن برای صد سال آینده خود برنامه و الگو دارند و این یک امر بدیهی است که همه کشورهای جهان باید برای آینده خود چشم انداز داشته باشند.

وی ادامه داد: ما نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه و پیشرفت باید برای آینده خودمان برنامه داشته باشیم تا طبق آن بتوانیم به پیشرفت دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام اکرمی با بیان این که در سال 1404 سند چشم انداز 20 ساله کشور به پایان می رسد، ابراز کرد: از این جهت رهبر معظم انقلاب به نخبگان کشور فراخوان داده اند تا برای 50 سال آینده سندی طراحی کنند تا در سال های آینده افق حرکتمان روشن باشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به این که ابلاغ سند الگوی پیشرفت بسیار کار ارزشمندی بود، خاطرنشان کرد: این که سند چشم اندازی در برابر دیدگان خود داشته باشیم برای مبارزه با دشمن نیز بسیار مؤثر است، زیرا برای رویارویی با دشمن تنها به شعار دادن نیاز نداریم، بلکه باید از علم و برنامه برای مقابله با دشمن نیز برخوردار باشیم.

وی در پایان به وظایف نهادهای علمی حوزوی و غیرحوزوی در رابطه با سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره و بیان کرد: مخاطب سخن رهبر معظم انقلاب کاملاً مشخص است و حوزه های علمیه و سایر نهادهای علمی باید با ایجاد همایش ها، نشست ها و جلسات علمی رهنمودهای رهبری در این زمینه را بررسی کرده و در جهت شکوفاسازی آن پژوهش کنند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات