۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۸۵۷۷۸
در نشست خبری؛

ویژه برنامه‌های هفته بسیج سپاه سیدالشهدا استان تهران تشریح شد

جانشین سپاه سیدالشهدا استان تهران در نشست خبری ویژه برنامه‌های هفته بسیج استان تهران را تشریح کرد.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرهنگ حیدرنیا جانشین فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه به منظور تشریح ویژه برنامه‌های هفته بسیج در سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد، گفت: سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین هر ساله یادآور خاطره دلاور مردی‌ها و رشادت‌های بهترین فرزندان این آب و خاک است که در هشت سال دفاع مقدس جان و مال خود را برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی و اعتلای نام بزرگ ایران اسلامی فدا کردند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس زیباترین تابلو ایثار و رشادت‌های بهترین فرزندان این مرز و بوم بود، خاطره جوانمردان پاک دامن و غیور که شیران روز و زاهدان شب بودند، خاطره انسان‌های بزرگ و کم ادعایی بود که کمر به دفاع از ارزش‌های الهی انقلاب اسلامی بستند و به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفتند.

جانشین فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در ادامه بیان داشت: آن زمانی که امام راحل فرمان تشکیل سازمان بسیج را صادر کردند شاید کمتر کسی تصور می‌کرد بسیج به شجره طیبه‌ای تبدیل شود که با ید توان خود بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی را حل و فصل کند.

سرهنگ حیدرنیا با استناد به کلام امام راحل که فرمودند: بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان را در گمنامی نشانه گرفتند، گفت: همچنین فرمودند: بسیج لشکر مخلص خداوند است، من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خداوند می‌خواهم با بسیجیان مرا محشور گرداند چرا که در دنیا افتخارم این است که بسیجی هستم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: فرهنگ بسیجی، فرهنگ معنویت، مقاومت، غیرت، ایثار و تسلیم خواست‌های حقیر نشدن است.

جانشین فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات اجتماعی را بازگشت به روحیه، تفکر و فرهنگ بسیجی دانست و گفت: در تفکر بسیجی بن بست معنا ندارد همه مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران باید به فرهنگ بسیجی بازگشت و رجوع داشته باشند اگر کسی بازگشت به این تفکر داشته باشد به طور قطع با هیچ مشکلی روبرو نخواهد شد.

سرهنگ حیدرنیا ادامه داد: امام راحل فرمودند: اگر به کشوری ندای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم طمع بیگانگان از آن کشور دور خواهد شد در غیر این صورت باید هر لحظه منتظر فتنه دشمنان باشد.

وی 40 ساله شدن انقلاب را نتیجه وجود تفکر و فرهنگ بسیجی دانست و گفت: به خاطر همین تفکر بسیجی بود که انقلاب اسلامی در این 4 دهه از گردنه‌های سخت و دشوار عبور کرد، امسال نیز سپاه سید الشهدا(ع) استان تهران به سنوات گذشته برنامه‌های فراوانی را به مناسبت هفته بسیج برگزار خواهد کرد.

جانشین فرماندهی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به نام‌گذاری روزهای هفته بسیج، گفت: سه شنبه 29 آبان ماه نخستین روز هفته بسیج با عنوان بسیج، فرهنگ مسجد محوری نامگذاری شده است و روز دوم بسیج اقتصاد مقاومتی، خدمت رسانی و ساماندهی؛ روز سوم بسیج اقتدار امنیتی و دفاعی، روزچهارم بسیج معنویت و انتظار، روز پنجم بسیج جهاد کبیر و استکبار ستیزی، روز ششم بسیج جهاد، روشنگری و تبیین و روز آخر بسیج 40 سال افتخار نام گرفته است.

سرهنگ حیدرنیا ادامه داد: مهمترین برنامه هفته بسیج فردا راس ساعت 9 صبح در حرم مطهر امام راحل به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی با سخنرانی سردار غیب پرور و با حضور 40 گروه از اقشار مختلف بسیجیان برگزار می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ده‌ها برنامه در دست اجرا در هفته بسیج، خاطرنشان کرد: مانور فرهنگی پایگاه‌های فرهنگی منتخب، محرومیت زدایی از مردم مستضعف، اعزام چهل گروه جهادی به مناطق کم برخوردار، اعزام چهل تیم پزشکی به مناطق محروم، ایجاد گارگاه‌های تولیدی و ده‌ها برنامه دیگر در این هفته از سوی سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار می‌شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات