۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۸۵۷۶۵
حجت الاسلام والمسلمین زمانی:

تلاش اهل تسنن و تشیع برای ایجاد وحدت مصداق عبادت است

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: مراد از عبادت تلاش برای ایجاد وحدت است و تلاش اهل تسنن و تشیع برای ایجاد وحدت نیز مصداق عبادت است.
زمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه صبح امروز در نشست مشترک علمای اهل سنت و تشیع خراسان جنوبی اظهار داشت: جهان بشریت به چهار عنصر اساسی احتیاج دارد.

وی گفت: این چهار عنصر شامل داشتن جهان‌بینی عالمانه و هدفمند، تخلق جامعه اسلامی به فضائل اخلاقی، داشتن یک برنامه جامع و هدفمند قانونی عالمانه و روابط اجتماعی حکیمانه است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: نخستین عنصر داشتن جهان‌بینی هدفمند است و باید مسلمانان بدانند این جهان برای چه چیزی آفریده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: برخی از جوامع بشری مانند جوامع غربی، فاقد جهان‌بینی هدفمند هستند و جز ثروت و لذت نتیجه‌ دیگری در زندگی ندارند.

وی با بیان اینکه باید آیات را آینه حق نما بدانیم، ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید اگر توحید ربوبیت را قبول دارید و خدا را «رب» خود می‌دانید باید امت واحده داشته باشید.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مراد از عبادت تلاش برای ایجاد وحدت است و تلاش اهل تسنن و تشیع برای ایجاد وحدت نیز مصداق عبادت است و می‌توان قصد قربت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: برای اینکه ذهن جامعه را به وحدت برسانیم باید قصد قربت کنیم از این رو نباید حرفی بزنیم که فردی نسبت به سایر مذاهب بدبین شود و عده‌ای از مسلمانان را علیه دیگران بدبین نکنیم.

وی با بیان این که باید برای تفرقه‌زدایی و اصلاح جامعه تلاش کرد، افزود: جریان وحدت یک جریان سیاسی محض نیست که به دلیل انقلاب باشد بلکه وحدت ریشه در قرآن و توحید دارد و وحدت میوه توحید است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: در بحث وحدت، ایران اسلامی رتبه نخست در جهان را  دارد و ایران با وجود تمام شعله‌های آتشی که در اطراف آن قرار دارد ولی از امنیت خوبی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در بحث تحقق وحدت برترین کشور است، تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب تاکنون چشم گیر بوده و ایران از نظر تولید علم و دانش و شتاب در علم بعد از انقلاب اسلامی در جهان رتبه نخست داشته است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات