۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۸۵۷۶۳
با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی؛

نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی در قم برگزار می شود

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی از برگزاری نهمین اجلاسیه اساتید علوم عقلی با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی و سخنرانی مدیر حوزه های علمیه خبرداد.
گردهمایی
مجمع عالی حکمت

محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌از برگزاری نهمین اجلاسیه اساتید علوم عقلی با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی خبر داد و گفت: مجمع هرسال گردهمایی اساتید علوم عقلی را برگزار می کند که این نشست ها در سال های قبل در اردیبهشت یا خرداد ماه برگزار می شد.

وی همچنین از سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این مراسم خبرداد و افزود: امسال برای اولین بار، نهمین گردهمایی در ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) روز چهارشنبه 30 آبان بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن همایش های مجمع عالی حکمت اسلامی با حضور اساتید و فضلا و نخبگان علوم عقلی اعم از حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی اضافه کرد: دفتر اول یادنامه علامه طباطبایی(ره) یعنی مباحث ایام بزرگداشت علامه در سال 94 و همچنین مباحث مربوط به 95 نیز منتشر شده است، امسال نیز دفتر سوم یعنی مباحث مربوط به سال 96 در گردهمایی رونمایی می شود که کل مباحث و مذاکرات جلسات ویژه برنامه سال 96 خواهد بود.

وی ادامه داد: در این همایش جمع کثیری از اساتید علوم عقلی حوزه و دانشگاه حضور پیدا خواهند کرد و در مورد مهم ترین مسائل حوزه علوم عقلی از جمله فلسفه به ارائه بحث و نظر می پردازند، چراکه علاوه بر ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) در آستانه روز جهانی فلسفه نیز هستیم.

خراسانی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به شخصیت فلسفی آیت الله اعرافی ابراز داشت: با توجه به این که خود ایشان از اساتید علوم عقلی هستند توقع گسترش مسائل عقلی در حوزه زیاد شده از این رو موضوع بعدی نیز در این نشست ضرورت توسعه علوم عقلی در حوزه های علمیه خواهد بود.

وی اضافه کرد: خود جمع شدن اساتید در کنار هم و گفت‌وگو صمیمی با یکدیگر نیز همواره از اهداف این نشست بوده به علاوه این که آیت الله فیاضی به عنوان رییس مجمع عالی حکمت اسلامی نیز به سخنرانی در مورد علوم عقلی خواهد پرداخت و گزارشی نیز در این نشست از فعالیت های چند ساله مجمع و همین طور چهارمین ویژه برنامه علامه طباطبایی(ره) ارائه خواهد شد./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات