۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۳
کد خبر: ۵۸۵۷۳۵
آیت الله سبحانی:

هیچ نیرویی به اندازه وحدت کلمه در پیشبرد اهداف سازنده نیست| لزوم تبیین سیمای حقیقی اسلام

حضرت ‌آیت الله سبحانی با اشاره به آثار سوء تفرقه و اختلاف گفت: هیچ نیرویی به اندازه وحدت کلمه در پیشبرد اهداف سازنده نیست.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی به همایش فدراسیون شیعیان آلمان پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

حضور انور شرکت کنندگان در همایش فدراسیون شیعیان آلمان

با اهداء سلام:

گردهمایی عالمان بزرگوار – حفظهم الله- و مبلغان اسلامی و رؤسا و نمایندگان مراکز اسلامی شیعی را درا ین همایش پیشاپیش تبریک می گویم.

این اجتماع در این شرائط حساس می تواند آثار سازنده‌ای داشته باشد. در این میان این خدمتگذار کوچک از این نقطه دور دو مطلب را توصیه می‌کند و به یک معنا تذکر می‌دهد:

وحدت کلمه؛ هیچ نیرویی به اندازه وحدت کلمه در پیشبرد اهداف سازنده نیست. قرآن مجید هر موقع از اتفاق و اتحاد سخن می‌گوید آن را می‌ستاید، تا آنجا که گروه غیرِ همدل را، به سان کسی می‌داند که به قعر چاه افتاده و مرگ زندگی او را تهدید می کند، تنها چاره آن این است که با ارسال طنابی و چنگ زدن وی به آن طناب او را از این مهلکه بیرون بیاورد ولذا می‌فرماید (واعتصموا بحبل الله جمیعاً) و چنگ زدن به حبل الهی اشاره به این تمثیل است.

بنابراین بر ضرورت “اتحاد کلمه” و پرهیز از هر گونه تفرقه و جدائی، بر هر اساسی باشد، سفارش می شود زیرا تفرقه و دو دستگی  جز نابودی ، ثمر دیگری ندارد و اگر هم اختلاف در راه و روشی باشد می توانند با مذاکره به وحدت کلمه برسند.

مطلب دیگر این که شیاطینی به صورت انسان و دژخیمانی در لباس حقوق بشر، شب و روز نقشه می‌کشند اسلام ناب محمدی(ص) را به صورت مشوّش و دور از عقلانیت در اروپا و غیره، تبلیغ کنند زیرا آشکار می‌بینند عده کثیری از انسان‌ها از مغرب زمین هنوز فطرت پاک دارند و به بسوی اسلام کشیده شده و به آن ایمان می‌آورند. و از آنجا که یک چنین گرایش با منافع مادی و دنیاگرائی آنان در تقابل است، سعی میکنند با وسائل مختلف و رسانه‌های گوناگون و با جعل اکاذیب، جامعه مغرب زمین را از اسلام دور کنند. حتی به این اکتفا نکرده جنگ‌های نیابتی را در مشرق زمین پدید آورده که از قدرت مسلمانان بکاهند.

بنابراین عالمان بزرگوار در نقاط مختلف این قاره، سعی کنند سیمای واقعی اسلام را ترسیم کرده و این نوع تهمت‌ها را از چهره آن بزدایند.

البته سنت‌های الهی قابل برگشت نیست؛ سنت الهی بر این است حق پیوسته بر باطل پیروز خواهد شد و قرآن مجید بر این سنت در مواردی تصریح کرده و فرموده: (جاء الحق و زهق الباطل انّ الباطل کن ذهوقا) (اسراء، ۸۸).

در پایان از دوستان عزیز درخواست می شود نتایج این همایش را از طریق رسانه‌ها منتشر کنند تا دیگران هم از آن نتائج آگاه شوند.

 

والسلام علیکم و رحمه الله

قم – جعفر سبحانی

ارسال نظرات