۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۸۵۷۱۴
کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با رسا:

ناکامی عربستان در یمن نشان از شکست سیاست های آمریکا است

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ناکامی نظامی عربستان در یمن در حقیقت شکست آمریکا است، گفت: شکست آمریکا در یمن بزرگترین شکست او در سال‌های اخیر و نشانه بارز افول و اضمحلال آمریکا است.
کوچکی نژاد

جبار کوچکی‌نژاد نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حاکمیت آمریکا را حاکمیتی ناپایدار خواند و گفت: از آنجایی که جریان حاکمیت آمریکا بر دنیا با تفکری ناسیونالیستی و دیکتاتوری همراه است و اصولا دیکتاتوری امری پایدار و ماندنی نیست، حاکمیت آمریکا نیز علی الاصول نمی‌تواند پایدار و همیشگی باشد.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن وعده کرده که ظلم نابودشدنی است و اجتناب از این وعده الهی امکان پذیر نیست؛ بنابراین نابودی آمریکا به عنوان ظالم‌ترین حکومت دنیا در عصر حاضر امری حتمی و قطعی خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حضور موثر جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت در منطقه، آمریکایی‌ها را عصبانی کرده و همین امر سبب تحریم‌های شدید و مضاعف کنونی شده است، ابراز کرد: آنچه که مسلم است جمهوری اسلامی این مرحله را نیز با موفقیت طی کرده و از تحریم‌ها عبور خواهد کرد و به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای رفتار غیر انسانی آمریکا را به گوش ملت‌های دنیا خواهد رساند.

کوچکی‌نژاد با اشاره به افول دوران ظالمان جهان، شلیک 400 موشک از غزه به اسرائیل را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از  این شلیک بود که رژیم صهیونیستی به سرعت جلسه‌ای تشکیل داد و اعلام آتش‌بس کرد در حالی که اعلام آتش‌بس از سوی رژیم غاصب اسرائیلی یک امر بی معنا برای او تلقی می‌شد و تحت هیچ شرایطی حاضر نبود دست از ستیزه‌گری بردارد بر همین اساس اعلام آتش بس از سوی اسرائیل نشان از شدت ضعف و بیچارگی آنان است.

وی شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه را نشانه افول آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: ناکامی‌های بی شمار آمریکا در افغانستان، عراق، سوریه و بسیاری از نقاط دنیا شکست‌های بسیار جدی است، شکست نظامی عربستان در یمن در حقیقت شکست آمریکا است و شکست آمریکا در یمن بزرگترین شکست او در سال‌های اخیر و نشانه بارز افول و اضمحلال آمریکا به شمار می رود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات