۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۸۵۷۱۱
حجت الاسلام آزادی‌خواه در گفت‌وگو با رسا:

تاریخ ۴۰ ساله انقلاب مملو از شکست‌های آمریکا علیه ایران است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تاریخ ۴۰ ساله ایران مملو از شکست‌ها و ناکامی‌های پی در پی آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی است، گفت: آمریکا با تحریم به هیچ یک از اهداف خود نمی‌رسد.
حجت الاسلام احد آزادی خواه

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، قدرت آمریکا را یک قدرت پوشالی دانست و گفت: از اقتدار و عظمت ظاهری و زبانی تا قدرت و عظمت حقیقی تفاوت بسیار است.

وی افزود: آمریکا در گفتار خود را بزرگ‌ترین و منحصر به فردترین قدرت دنیا معرفی می‌کند و این مسأله تا حدودی به سابقه آمریکا برمی‌گردد چرا که در گذشته آمریکا قدرت بسیاری داشت و به هر کشوری که اراده می‌کرد ظلم و ستم روا می‌داشت اما از 40 سال پیش اوضاع به گونه‌ای دیگر رقم خورد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه ادامه داد: از 40 سال قبل که تفکری جدید و نگاه حاکمیتی نوینی مبتنی بر حاکمیت خدا توسط انقلاب اسلامی وارد عرصه سیاست بین‌المللی شد آمریکا برای اولین بار با یک چالش جدی و یک سد نفوذناپذیر مواجه شد و این موضوع یک شکست جدی برای ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آمد، آمریکا برای اولین بار نتوانست بر یک کشور و یک تفکر ملی مسلط شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توطئه‌های آمریکا علیه ایران را بی اثر دانست و گفت: چهل سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد، در طول این چهل سال آمریکا هر توطئه‌ای که برای شکستن این سد محکم به ذهنش رسیده از ترور گرفته تا جنگ نظامی و تحریم به کار گرفت اما نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی افزود: این وضعیت آمریکا معنای عملی جمله رهبر معظم انقلاب است که فرمودند آمریکا رو به افول است، آمریکایی که یک زمانی کدخدای واقعی و ظالم دنیا بود امروز به یک روباه فرتوت، از کار افتاده ترسو و وحشت‌زده تبدیل شده، اگر چه بعضی تفکرات هنوز آمریکا را کدخدای دنیا می‌دانند اما ضعف نگاه و تفکر یک عده حقیقت را عوض نمی‌کند.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه آمریکا با تحریم به هیچ یک از اهداف خود نمی‌رسد، اظهار داشت: اگر آمریکا واقعا اقتدار داشت اولین تحریمش در سال 58 علیه جمهوری اسلامی به نتیجه می‌رسید، اگر آمریکا رو به افول نبود جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران به نفع آمریکا ختم و انقلاب ایران استحاله می‌شد، اگر آمریکا قدرت داشت در ترورهای سالهای اول انقلاب موفق میشد انقلاب را از پا درآورد، اگر آمریکا در حال نابودی نبود با خلق داعش موفق به اهداف شوم خود دست می‌یافت و جمهوری اسلامی ایران را متوقف کرده و از حرکت رو به رشد باز می‌داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کدام از اقدامات آمریکا تا کنون علیه جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نرسیده است، خاطرنشان کرد: تحریم‌های جدید آمریکا نیز از همان روز 13 آبان ناکام ماند، همه شکست‌ها و ناکامی‌های آمریکا ادله واقعی و بدون ابهام افول اوست و هر چه زمان می‌گذرد فاصله بین کشورهای هم‌سو با آمریکا بیشتر و بیشتر می‌شود./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات