۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۸۵۶۹۵

رونمایی از جدیدترین آثار مرکز اسناد دفاع مقدس

جدیدترین آثار مکتوب مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در خبرگزاری تسنیم رونمایی می‌شود.
رونما

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از منانشر، مراسم رونمایی و معرفی دو عنوان کتاب تاریخ شفاهی که به‌تازگی توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به‌چاپ رسیده در خبرگزاری تسنیم برگزار خواهد شد.

«امدادگر کجایی؟» و «مخابرات در جنگ» دو عنوان کتابی است که قرار است دوشنبه ۲۸ آبان ۹۷ ساعت ۱۴ با حضور نویسندگان این دو کتاب و جمعی از محققان و پژوهشگران دفاع مقدس در باشگاه خبرنگاران پویا رونمایی شود.

کتاب «امدادگر کجایی؟» شامل خاطرات علی عِچْرِش است که توسط معصومه رامهرمزی به‌نگارش درآمده است. این کتاب شامل هشت فصل است که می‌توان به روزهای خیلی دور، روزهای بیداری، روزهای بالندگی، روزهای ایستادگی، اعزام به ماهشهر، مهاجرت، روزهای حج و امداد و روزهای پایانی اشاره کرد. همچنین در پایان این کتاب اسناد به‌همراه تصاویری منتشر شده تا مستندی برای مطالب منتشره باشد.

«مخابرات در جنگ» نیز حاصل ۲۷ جلسه گفت‌وگوی یحیی نیازی با مهدی شیرانی‌نژاد جانشین واحد مخابرات در دوران هشت‌ساله جنگ ایران و عراق است. شیرانی‌نژاد که در شکل‌گیری، توسعه، تجهیز و مأموریت‌های این واحد حضور پیوسته‌ای داشته، دانسته‌ها و مشاهدات خود را از این دوران پرماجرا در این جلسات روایت کرده است.

ماجرای زندگی شخصی، تجارب دو سال اول پس از انقلاب، ورود به جنگ، حضور در مخابرات تیپ امام حسین(ع)، شکل‌گیری مخابرات قرارگاه خاتم(ص) و قابلیت‌ها و نقش مخابرات در عملیات‌های دوران دفاع مقدس، محوری‌ترین موضوعات در ۴۹۴ صفحه از روایت شیرانی‌نژاد است./۹۲۵/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات