۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۵۸۵۶۶۳
حجت الاسلام زینی وندیان:

شهرستان زاغه از کمبود روحانی رنج می برد

امام جمعه شهرستان زاغه به خالی بودن مساجد این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان زاغه با کمبود حضور روحانیت رو به رو است.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به نقش و اهمیت حضور روحانیت در شهرها و روستاها اشاره کرد و بیان داشت: حضور روحانیت در بصیرت بخشی و تقویت باورهای دینی و معنوی مردم نقش آفرین است.

جامعه امروز بیش از هر زمانی به وجود روحانیت نیازمند است

وی با اشاره به وجود هجمه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی در جامعه افزود: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به وجود روحانیت نیازمند است.

حجت الاسلام زینی وندیان بر ضرورت حضور روحانیت بین مردم و تبیین مسائل روز جامعه و روشنگری اظهار داشت: این مهم در مقابله با هجمه های فرهنگی و جلوگیری از رواج آسیب های اجتماعی نقش آفرین است.

وی با بیان اینکه در شهرستان زاغه 50 مسجد وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این شهرستان با وجود امام جمعه، سه طلبه روحانی فعالیت دارند.

امام جمعه شهرستان زاغه با اشاره به جمعیت 25 هزاری شهرستان زاغه اظهار داشت: وجود سه روحانی در این شهرستان پاسخگوی نیازها نیست.

وی با اشاره به ظرفیت حوزه های علمیه و توانمندی طلبه ها در عرصه تبلیغ عنوان کرد: باید از این ظرفیت ها در شهرها و روستاهای مختلف بهره مند شویم و زمینه حضور روحانیت بین مردم فراهم شود.

حجت الاسلام زینی وندیان یادآور شد: بهترین عامل در راستای تقویت هجرت طلاب ایجاد و تقویت قطب علمی در شهرها می باشد، با این اقدام می توان در هجرت طلاب و روحانیان نقش آفرین شد.

وی بیان داشت: نیاز مردم به وجود روحانیت فقط مختص ایام مناسبتی و تبلیغی خاص نیست و روحانیت باید همواره بین مردم حضور داشته باشد، بنا بر این باید اقدامت چشمگیر و نتیجه بخشی در زمینه هجرت طلاب و روحانیت به شهرها فراهم شود./9451/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات