۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۸۵۶۲۹
مدیر گروه پژوهانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

اهمیت اعتماد به مقالات سطوح میانی حوزه برای تقویت روحیه پژوهشی طلاب

آبیار با اشاره به ضرورت رشد تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه، گفت: گروه پژوهانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با همکاری پژوهشکده الهیات و خانواده از دانش‌آموختگان دوره‌های روش تحقیق کیفی و مقاله‌نویسی در سطح علمی ترویجی برای تدوین مقاله با رویکرد مساله محوری دعوت می‌کند.
پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، خانم آبیار مدیر گروه پژوهانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، با تأکید بر لزوم برگزاری دوره‌های روشی تحقیق و مهارت‌های پژوهشگری از جمله مقاله‌نویسی، گفت: گام دوم در جهت تقویت پایه‌ها و بنیان نظام پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران تشویق طلاب به نوشتن و اعتماد به نوشته‌های دانش‌پژوهان سطوح میانی حوزه و هویت‌بخشی پژوهشی به نوشته‌های آنها با نظارت کامل علمی است.

وی در ادامه افزود: به منظور تحقق این هدف، ابتدا یک دوره مقاله‌نویسی براساس ضوابط مندرج در سطح علمی ترویجی برای طلاب حوزه علمیه به همت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، گروه پژوهانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با همکاری پژوهشکده الهیات و خانواده از دانش‌آموختگان دوره‌های روش تحقیق کیفی و مقاله‌نویسی در سطح علمی ترویجی برای تدوین مقاله با رویکرد مسأله محوری دعوت می‌کند.

آبیار خاطرنشان کرد: در مرحله بعد با توجه و اهتمام دفتر تبلیغات اسلامی به رویکرد مسأله‌محوری در حل مسائل فرهنگ دینی جامعه، لازم بود که طلاب نسبت به این رویکرد توجیه شده و عناوین مقالات براساس چنین نگاهی تعریف شوند. به همین دلیل سفارش تدوین 10 مقاله به دانش‌پژوهانی داده شد که از ظرفیت علمی ویژه‌ای برخوردار بوده و نسبت به این رویکرد تمایل بیشتری داشتند. از این‌رو عنوان مقالات با رویکرد اخلاقی در اولویت تدوین قرار دارند.

مدیر گروه پژوهانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به سطح مطلوب علمی این مقالات، تصریح کرد: افزون بر توجه به رویکرد مسأله‌ محوری، تدوین این مقالات با نظارت و راهنمایی اساتید برجسته و براساس چارچوب‌ها و ساختار اصلی فصلنامه اخلاق در حال تدوین است و در صورت داشتن استانداردهای لازم در اولویت چاپ در مجله اخلاق قرار خواهند گرفت./1304/ت303/ب1

ارسال نظرات