۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۶۲۶
معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر کهنوج:

علم و اخلاق سبب رشد طلاب در حوزه می شود

معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر کهنوج با توجه به این که علم و اخلاق باهم سبب رشد طلاب در حوزه های علمیه می شود، گفت: طلبه زمانی در حوزه علمیه موفق خواهد شد که تقوا و تهذیب را جدای از علم نداند.
معاونت تهذیب

حجت الاسلام رمضان براهویی معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) کهنوج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با گزارش های تهذیبی در این مدرسه در جنوب کرمان، گفت: حوزه علمیه کهنوج برنامه های منظم و مفیدی را در راستای تهذیب برای طلاب برنامه ریزی کرده است.

حجت الاسلام براهویی با بیان این که ترغیب طلاب به نماز شب می تواند در زندگی آن ها تاثیرگذار باشد، ابراز داشت: اهمیت دادن به نماز و شرکت در نماز جماعت از برنامه های منظمی بوده که در این مدرسه برای طلاب برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: خواندن زیارت عاشورا، دعای عهد و آل یاسین از سوی طلاب به همت معاونت تهذیب این مدرسه انجام شده است.

استاد حوزه علمیه کهنوج با اشاره به این که حفظ دعای وارد شده در مفاتیح برای طلاب این مدرسه برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: طلابی که در این مدرسه زیارت آل یاسین را حفظ کنند به آن ها جوایزی اهدا خواهد شد.

وی بیان داشت: خواندن قرآن بعد از نماز مغرب و عشاء و ذکر نکات مهم تفسیری همان صفحه از کارهای خوبی بوده که در این مدرسه انجام می شود زیرا خواندن قرآن همراه با عمل به دستورات خدا، مفید فایده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه ولی عصر(عج) کهنوج با توجه به این که علم و تهذیب سبب رشد طلاب در حوزه های علمیه می شود، تصریح کرد: طلبه زمانی در حوزه های علمیه موفق خواهد شد که تقوا و تهذیب را جدای از علم نداند.

وی در پایان با بیان این که استاد نقش مهمی در تربیت طلاب دارد، گفت: خواندن حدیث از سوی استاد در اول درس می تواند به درس برکت بدهد./9707/ت303/ب1

ارسال نظرات