۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۸۵۶۲۳
در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی؛

سومین پیش همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای برگزار شد

سومین پیش همایش از چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای با حضور پژوهشگران حوزوی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.
تبیین اندیشه امام خامنه ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین پیش همایش از چهارمین همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای صبح امروز از ساعت 8 تا 12 در تالار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این پیش همایش پنج نفر از پژوهشگران مقالات خود را در زمینه تأثیر شهادت طلبی بر نظام دفاعی اسلام در اندیشه دفاعی امام خامنه ای، مبانی نظری دفاع مشروع بازدارنده و دیدگاه فقهی امام خامنه ای، مؤلفه ها و راهکارهای استحکام دفاعی جمهوری اسلامی، الگوی نفوذ فرهنگی و راهبردهای مقابله با آن همچنین بررسی تطبیقی مسأله دفاع ارائه کردند.

پس از ارائه مقالات داوران نشست حجج اسلام سیدباقری عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مظاهری عضو کمیته همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای همچنین اسحاق طاهری عضو هیأت علمی دانشگاه شهید محلاتی به نقد و بررسی مقالات ارائه شده پرداختند.

در آغاز این نشست علمی نیز باقری نماینده وزارت دفاع در همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای گزارشی در زمینه این همایش ارائه کرد و گفت: ارتباط با مجموعه های علمی حوزوی از افتخارات وزارت دفاع است.

وی با اشاره به بحث تمدن سازی اظهار کرد: در بحث تمدن سازی پاسخ به سؤالات فردی و اجتماعی در حوزه داخلی و برون مرزی بسیار مهم است که حتی در حوزه دفاعی سؤالات متعددی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داد.

باقری خاطرنشان کرد: ویلسون رییس جمهور آمریکا در دوران جنگ جهانی اول با اعلام بیانیه ای چهارده ماده ای پیشنهاد تشکیل ساختاری با حضور کشورهای جهان را ارائه می دهد تا بتواند از بروز جنگ های دیگری جلوگیری کند که در نهایت منجر به تشکیل سازمان ملل می شود.

وی اضافه کرد: همان گونه که اندیشمندان غربی در زمینه جنگ تمدن ها نظریه های فراوانی بیان می کنند ما نیز برنامه داریم که باید این اندیشه ها را به عنوان تمدن نوین اسلامی تقدیم جامعه کنیم.

وی با بیان این که اوج نظر رهبر معظم انقلاب تمدن سازی است، گفت: رهبر معظم انقلاب تکیه بسیار مناسبی برای شکل گیری تمدن است زیرا ایشان دارای تجربه و اجتهاد در حوزه های مختلف هستند.

نماینده وزارت دفاع در همایش تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای افزود: باید اندیشه های رهبر معظم انقلاب در قالب علمی به جامعه جهانی عرضه و در کشور نیز مطرح شود که البته در تمامی حوزه های علمی باید چنین کاری انجام شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که رهبر معظم انقلاب از تمام شدن دوران بزن در رو سخن می گویند باید اسلوب های ایشان مشخص و در جامعه علمی ما مطرح شود تا اگر آینده در سوریه اقدامی صورت گرفت در داخل کشور گرفتار تناقض نشویم و اتحاد را از دست ندهیم.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: در برگزاری همایش تبیبن اندیشه دفاعی امام خامنه ای با بیش از 60 دانشگاه و مرکز پژوهشی حوزوی ارتباط برقرار کرده ایم و بیش از 2700 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که بی سابقه است.

گفتنی است، گزارش کامل سومین پیش همایش تبیین اندیشه های امام خامنه ای به زودی از سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر می شود./1324/پ202/ب1

ارسال نظرات