۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۸۵۶۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نویسندگان باید از مهارت و تخصص لازم برخوردار باشند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نویسندگان باید از مهارت و تخصص لازم برخوردار باشند، گفت: کتابخانه‌ها باید از وجود کتاب‌های مفید و متناسب با نیاز روز برخوردار باشند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: علم همراه با ایمان باید باشد و هیچ کاری بدون علم قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه باید تمام کارها با علم انجام شود، گفت: کتاب به معنای ذخایر علمی است که متناسب با نیازهای بشریت در رشته‌های مختلف مورد تألیف قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، کتاب‌ها را شناسنامه هر ملتی دانست و افزود: روباه پیر انگلیس و آمریکایی‌ها در گذشته بیکار نبودند و رضاخان را روی کار آوردند و آسیب‌های بسیاری را به ملت ایران وارد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: تاکنون علما، دانشمندان و نویسندگان فاخر صدها کتاب به ارزش‌ میلیاردها تومان در زمینه‌های مختلف را تألیف کردند.

وی ادامه داد: امروز بیشتر این کتاب‌ها در دسترس نیست چرا که رضاخان این آثار ارزشمند را در کشور یا از بین برده و یا غارت و از کشور خارج کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان در گذشته قصد داشتند کتاب را در میان مردم بی ارزش کنند، خاطرنشان کرد: آن‌ها کتاب را بی ارزش جلوه می‌دادند و با فریب مردم بسیاری از کتب را غارت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه کتاب، غذای روح است، اظهار کرد: البته این برای هر کتابی صدق نمی‌کند چرا که برخی از کتاب‌ها نیز برای بدن انسان سم هستند و باید به کیفیت کتاب‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه نویسندگان باید از مهارت و تخصص لازم برخوردار باشند، افزود: کتابخانه‌ها باید از وجود کتاب‌های مفید و متناسب با نیاز روز برخوردار باشند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات