۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۸۵۶۰۲
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

توجه منتظر واقعی در همه ابعاد زندگی به رضایت امام زمان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه منتظر واقعی در همه ابعاد زندگی به رضایت امام زمان(عج) توجه می‌کند، گفت: انسان منتظر زندگی خود را بر اساس مساله مهدویت تنظیم و به شدت از وسوسه‌های شیطانی اجتناب می‌کند.
مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت آغاز زعامت و امامت امام زمان(عج) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: ۱۱۸۰ سال از امامت حضرت امام زمان(عج) می‌گذرد.

وی افزود: آن حضرت در سال 260 هجری که پدر بزرگوارشان به شهادت رسیدند به اذن خداوند از دیدگان مردم غایب شدند تا جان ایشان برای روز موعود محفوظ باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه همه ادیان و مذاهب به ظهور منجی در آخر الزمان و نابودی ظلم از سوی ایشان اعتقاد دارند، ابراز کرد: تفاوتی که در این اعتقاد بین مکتب شیعه و سایرین وجود دارد آن است که شیعیان امام زمان(عج) را امامی حی و حاضر می‌دانند در حالی که سایرین اعتقادی به زنده بودن حضرت ندارند و معتقدند که ایشان قبل از ظهور متولد خواهد شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پورفسور هانری کورمن قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مسیحی بود اما با جلساتی که با مرحوم علامه طباطبایی داشت شیعه شد وی درباره مکتب تشیع چنین می‌گوید: تنها مکتبی که رابطه زمین و آسمان را به صورت دائمی برقرار می‌داند مکتب اهل بیت(ع) است، شیعیان معتقد هستند در زمین فرد آسمانی وجود دارد که این رابطه را برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز شبهات بسیاری از سوی وهابیت خبیث علیه اعتقادات شیعیان در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: آنان با زیر سوال بردن مساله امامت و منجی چنین بیان می‌کنند که چگونه ممکن است یک انسان هزاران سال عمر داشته باشد و امروز در میان مردم زندگی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: خداوند از روی حکمت عالم هستی را خلق کرد تا انسان بندگی کامل خداوند را به جای آورد بنابراین هدف از خلقت عالم هستی بندگی خداوند است.

این خطیب مشهور اضافه کرد: تنها انبیا و امامان معصوم هستند که می‌توانند بندگی کامل و خالص خداوند را به جای آورند بنابراین عدم حضور آن بزرگان در زمین خلاف حکمت الهی است به همین خاطر است که شیعیان اعتقاد دارند امام زمان(عج) هم اکنون زنده هستند و بین مردم زندگی می‌کنند چرا که عالم هستی بدون حجت الهی دوام نمی‌آورد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) واسطه فیض الهی هستند، عنوان کرد: خداوند به واسطه اهل بیت(ع) به انسان‌ها نعمت عنایت می‌کند بنابراین چگونه ممکن است زمین خالی از حجت الهی باشد.

وی امام زمان(عج) را روح عالم هستی بیان کرد و گفت: طبق صریح روایات؛ امامان معصوم در خوشی‌ها و ناخوشی‌های شیعیان همراه و در غم آنان اندوهگین و در شادی‌شان مسرور می‌شوند، مهربانی امامان معصوم به شیعیان بیش از مهربانی والدین به فرزندان است چرا که مهربانی آن بزرگان الهی بوده و محبت والدین امری غریزی است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه انسان مومن هرگز ناامید نمی‌شود، گفت: انسان مومن چون به خداوند اعتقاد دارد هرگز ناامید نمی‌شود برای همین است که شیعیان در مواجهه با سختی‌ها و حوادث تاریخی صدها سال است که پایدار باقی ماندند چون معتقد به مساله مهدویت هستند.

وی با بیان اینکه منتظر واقعی در همه ابعاد زندگی به رضایت امام زمان(عج) توجه می‌کند، عنوان کرد: انسان منتظر زندگی خود را بر اساس مساله مهدویت تنظیم می‌کند و به شدت از وسوسه‌های شیطانی اجتناب می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات