۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۸۵۵۸۶
استاد حوزه علمیه:

اتحاد و یکپارچگی مسلمانان رمز ظهور منجی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان رمز ظهور امام زمان(عج) است، گفت: برقراری عدالت جهانی و نابودی فتنه‌ها در گرو ظهور حضرت حجت(ع) است.
اتحاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام منتظری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات هفتگی تفسیر نهج البلاغه که در مسجد امیر برگزار شد، گفت: نهج البلاغه کتابی جامع و علمی بی کران است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در این کتاب نورانی بارها در زمینه مهدویت مطالب بسیار ارزشمندی را بیان می‌فرمایند، ادامه داد: حضرت در خطبه 100 نهج البلاغه از برافراشته شدن پرچم حق از سوی پیامبر(ص) سخن می‌گویند و بعد از این تعبیر می‌فرمایند از این پرچم اگر کسی جلوتر برود منحرف می‌شود، اگر همراهی کند به مقصد می‌رسد و اگر عقب بماند متضرر می‌شود.

حجت الاسلام منتظری افزود: همچنین حضرت در این فراز اشاره به امامان معصوم نیز دارند که یکی پس از دیگری به دنیا می‌آیند و به شهادت می‌رسند تا اینکه خداوند آخرین موعود را از دیده گان مردم مخفی می‌کند و مردم در انتظار به سر می‌برند تا «بقیةالله» ظهور کنند؛ متحد شدن مسلمانان از اهداف غیبت امام زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه همه مسلمانان و سایر ادیان به ظهور منجی اعتقاد دارند، اظهار داشت: تنها تفاوتی که در اندیشه ظهور میان شیعیان و سایر مسلمانان وجود دارد مربوط به زنده بودن منجی است. شیعیان معتقد هستند امام عصر(عج) زنده‌اند و حیات دارند اما سایرین به این امر اعتقاد ندارند و معتقدند که امام زمان(عج) قبل از ظهور متولد می‌شوند.

وی افزود: در رد این اعتقاد همین بس که خداوند متعال می‌فرماید: زمین هرگز خالی از حجت نمی‌شود مگر آن که اهلش را فرو برد؛ بنابراین این اعتقاد که امام زمان(عج) امروز زنده نیست و حیات ندارد یک اعتقاد و باور اشتباه است.

حجت الاسلام منتظری با استناد به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه مردم قبل از ظهور دچار هوای نفس می‌شوند، گفت: رفاه طلبی، ظلم، تفسیر به رای‌ها، جنگ و خونریزی، خیانت و تجاوز و ... همه از علائم قبل از ظهور است، امام ظهور می‌کنند تا با این امور مبارزه کرده و عدالت را در جهان نهادینه کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خطبه 150 نهج البلاغه، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند: قبل از ظهور زمین پر از فتنه می‌شود و از ما کسی با مشعل فروزان می‌آید که براساس سیره پاکان عمل می‌کند؛ این که برخی می‌گویند امام زمان با ظهورش گردن مردم را می‌زنند و خونریزی به پا می‌کنند این کلام با سیره حضرت رسول سازگار نیست و حضرت با توجه به سیره امامان معصوم برای تبلیغ و ترویج دین الهی ظهور می‌کنند.

وی با اشاره به ساده زیستی امام زمان(عج)، عنوان کرد: ایشان نیز همانند پیامبر اسلام ساده زیست هستند بنابراین کسانی که می‌گویند فرزند امام زمان در کاخ و قصر زندگی می‌کنند سخت در اشتباه هستند، آن بزرگوار زمانی که ظهور می‌کنند مسجد کوفه را مرکز حکومت خود قرار می‌دهند و این نشانه ساده زیستی حضرت است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات