۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۸۵۵۸۳
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی:

مقابله با شبهات مهدویت، دفاع عالمانه از حریم ولایت است

رییس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه امروز هزاران شبهه در جهان علیه دینداری، اسلام و مهدیت از سوی دشمنان دین به ویژه وهابیت تولید می‌شود، گفت: در بارش شبهات مهمترین وظیفه شیعیان دفاع عالمانه از حریم ولایت و امامت است.
کلباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی رییس مرکز تخصصی مهدویت، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: در عصر کنونی مجهز شدن شیعیان به سلاح علم و دانش امری لازم و ضروری است.

وی کسب علم را فضیلت بیان کرد و افزود: در دین مبین اسلام مسلمانان به علم آموزی توصیه شده‌اند زیرا انسان به وسیله علم است که می‌تواند راه صراط را پیدا کرده و فریب برخی شیادان و مدعیان دروغین را نخورند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با بیان اینکه افراد بسیاری در طول تاریخ به کذب ادعای امام زمان(عج) بودن را داشتند، ابراز کرد: امروز نیز مدعیانی به دروغ و برای دکان داری و جلب نظرات دیگران چنین ادعاهایی را اعلام می‌کنند از این رو تنها راه مقابله با این مدعیان دروغین کسب علم و دانش است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: در دوران پیامبراکرم نیز با وجود اینکه حضرت در قید حیات بودند اما مدعیانی می‌آمدند و اعلام می‌کردند که پیامبر آخر الزمان هستند بر همین اساس وجود مدعیان در عصر غیبت دور از ذهن نیست.

وی با بیان اینکه امروز هزاران شبهه در جهان علیه دینداری، اسلام و مهدیت از سوی دشمنان دین به ویژه وهابیت تولید می‌شود، گفت: در بارش شبهات مهمترین وظیفه شیعیان دفاع از حریم ولایت و امامت است که با کسب علم میسر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی درباره امام غایب، عنوان کرد: غایب بودن معانی متفاوتی دارد اما معنای غیبت امام زمان(عج) آن است که ایشان در بین مردم هستند و وجود دارند ولی شناخته نمی‌شوند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت درباره دلیل غیبت امام زمان(عج) گفت: تمام قدرت‌های فاسد در دوران امامان معصوم با یکدیگر متحد شدند تا آن بزرگان را نابود کنند از این رو خداوند حضرت حجت(ع) را از نظرها غایب کرد تا جان ایشان را برای روز موعود حفظ کند.

وی با اشاره به فایده غیبت امام زمان(عج)، اظهار داشت: تشبیهی که از امام حسن مجتبی(ع) در این زمینه وجود دارد آن است که می‌فرمایند: فایده امام غایب برای مردم مانند خورشید پشت ابر است؛ انسان خورشید پشت ابر را نمی‌بیند اما از پرتوی نور و روشنایی آن استفاده می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی ادامه داد: دعای امام زمان(عج) در همه سختی‌ها تا زمانی که شیعیان به آن حضرت پشت نکنند شامل آنان می‌شود و پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نتیجه دعای امام زمان(عج) نتیجه دعای امام زمان(عج) بود.

رییس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه ظهور وعده الهی است که با دعای امام زمان(عج) محقق پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت معرفت یافتن به حضرت، اهداف ایشان و نزدیک شدن به امام است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات