۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۵۸۵۵۵۸
حجت الاسلام والمسلمین رفيعي:

غفلت از وظايف منتظران، آسيب عرصه مهدويت است

عضو هيات علمي جامعه المصطفي با اشاره به فزوني شبهه افکني‌ها در جوامع بشري، گفت: غفلت از وظايف منتظران، يکي ديگر از آسيب عرصه مهدويت است.
حجت الاسلام رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفيعي در سلسله نشست هاي بصيرتي شنبه شب ها که در مسجد سلمان فارسي کاشان برگزار مي شود با تبريك آغاز امامت امام عصر(عج) به برخي از آسيب ها و آفت هاي مهدويت اشاره كرد و گفت: امامت امام زمان(عج) بيش از پنج برابر امامان ديگر طول كشيده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفيعي در ادامه به برخي از آسيب ها و آفاتي كه مهدويت به آن مبتلا شده است اشاره كرد و افزود: هر يك از اين آسيب ها مي تواند يك اثر مخرب و خطرناك را به دنبال داشته باشد.

وي از فرافكني به عنوان يكي از آسيب هاي مهدويت نام برد و اضافه كرد: برخي براي هر مشكلي كه در جامعه رخ مي دهد حل آن را به آمدن امام زمان(عج) ارتباط مي دهند كه اين تفكر نوعي گريز از مسؤوليت است كه برخي مدعي هستند مشكلات را امام عصر بايد حل و فصل كند و اين يك آسيب جدي خلاف قرآن است كه بايد از آن پرهيز شود.

عضو هيات علمي جامعه المصطفي با اشاره به فزوني شبهه افکني‌ها در جوامع بشري خاطرنشان کرد: غفلت از وظايف منتظران، يکي ديگر از آسيب عرصه مهدويت است.

حجت الاسلام والمسلمین رفيعي از تعيين وقت براي ظهور به عنوان يكي ديگر از آسيب هاي مهدويت نام برد و گفت: تعيين وقت براي ظهور عقايد مردم انسان را از تفکر در معارف اهل بيت(ع) دور مي‌کند.

وي با اشاره به اينكه هركس در بحث ظهور عجله كند هلاك مي شود، اظهار داشت: انتظار ظهور خوب است اما تعيين وقت براي ظهور حرام و ممنوع است.

عضو هيات علمي جامعه المصطفي همچنين با اشاره به اينكه تعيين زمان و وقت عقايد مردم را سست و انسان را از تفکر در معارف اهل بيت(ع) دور مي‌کند، گفت: متأسفانه امروز جريان يماني برخي طلاب را نيز جذب كرده كه اينها از جريان هاي انحرافي هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفيعي در ادامه ادعاي رؤيت امام زمان(عج) را يكي ديگر از آسيب هاي مهدويت نام برد و افزود: روايات بسياري از اهل بيت (ع) است كه رؤيت كننده را تكذيب كرده است.

وي با تأكيد بر اينكه بزرگ نمايي ادعاهاي رؤيت، انسان را از عمل به وظايف خود در عصر غيبت دور مي‌کند، اظهار داشت: موضوع مهدويت محلي براي دكان باز كردن و دکان بازي نيست.

حجت الاسلام والمسلمین رفيعي با اشاره به اينكه ادعاي رؤيت امام زمان آسيب زننده است، عنوان كرد: همه علمايي‌كه محضر امام زمان(عج) شرفياب شده اند حتي يكي از آنها براي يكبار آن را فاش نكردند و بعد از مرگ آنها فاش شده محضر امام زمان رسيده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رفيعي تطبيق نادرست علائم ظهور را پنجمين آسيب مهدويت نام برد و اظهار داشت: تطبيق‌ هاي ناروا در علائم ظهور از مهمترين آسيب‌ هاي عرصه مهدويت است.

وي با اشاره به اينكه از ما نخواسته‌اند دنبال علائم ظهور بگرديم، گفت: علائم ظهور دو گونه است و برخي از آن متصل به زمان ظهور نبوده و ممکن است با ظهور سالياني دراز فاصله داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفيعي با تأكيد بر اينكه وظايف دوران غيبت و انتظار فرج را  بايد در بين مردم بازگو كرد، افزود: تابلوی راهنماي ظهور علائم پنجگانه خروج سفيانی، خسف بيداء، خروج يمانی، قتل نفس زکيه و صيحه آسماني است كه هيچ كدام از اين اتفاقات تا كنون رخ نداده است.

لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميرکبير يکي از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگي بوده و امسال براي پنجمين سال متوالي است که سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات