۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۵۸۵۵۵۱
آیت الله صدیقی:

امامت قبله است

امام جمعه موقت تهران گفت: امامت قبله است، نمازِ پشت به قبله که نماز نیست؛ دین بدون قبله، دین بدون جهت و راهی است که مقصد ندارد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در کلاس درس اخلاق که امروز در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، گفت: بحث مهدویت ابعاد مختلف اعتقادی، اخلاقی، عرفانی، سیاسی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی افزود: امام زمان(عج) همه عالم و عمل همه عاملین را می‌بینند و این از نظر اخلاقی برای ما سازنده است که خود را رها و یله نبینیم؛ کار ما در عالم همواره بندگی خداوند متعال است که سنگر عبودیت را ترک نکنیم زیرا هدف از خلقت انسان چیزی جز بندگی نبوده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: بندگی نیاز به ناظر دارد، حتی حجت خدا هم بر روی زمین کاری جز بندگی ندارد بنابراین باید خود را تحت نظارت هستی مطلق و ذات ربوبی ببینیم ولی افزون بر ذات ربوبی خداوند متعال عیون ناظره‌ای دارد که این عیون، انبیا و ائمه معصومین(ع) هستند.

وی در ادامه بیان داشت: قرآن کریم عالم را به بازار تعبیر کرده که دو چیز باید در این بازار عرضه شود، یکی ایمان و دیگری جهاد؛ مرحوم علامه طباطبایی امت وسط را ائمه معصومین(ع) می‌داند که شاهد و ناظر به اعمال ما هستند.

آیت الله صدیقی‌‌ اظهار داشت: امامت قابل تجزیه نیست؛ اعتقادات ما خوشیِ شُکر و دلگرمیِ به این است که ما مولا، آقا، حامی، پناه، خلیفه الله و سرپرست داریم، خداوند متعال برای دستگیری از ما، نماینده مطلق در میان ما تعبیه کرده است.

وی در ادامه بیان داشت: امامت، قبله است، نمازِ پشت به قبله که نماز نیست؛ دین بدون قبله، دین بدون جهت و راهی است که مقصد ندارد؛ خداوند متعال مسئله امامت و استمرار آن و وجود همیشگی امام در میان خلایق را در قرآن تصریح فرموده است همچنین عشق و محبت به آنها را بر ما واجب کرده است.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: مودت، چاشنی‌هایی دارد که دعاها در راس آن قرار دارند و معارف توحیدی، معرفت آموزی و تعمیق معارف، انگیزه و عشق و محرک زندگی است؛ محبت اکسیر است و انسان را به رنگ و شکل و شمایل محبوب درمی‌آورد./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات