۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۵۴۷۶
رییس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی:

امسال، سال نهضت قرآنی در آموزش و پرورش است

حجت الاسلام پژمانفر گفت: در گفت‌و‌گو با وزیر آموزش و‌پرورش امسال، سال نهضت قرآنی در آموزش و پروش اعلام شد و امیدواریم از این پس فارغ التحصیلی از مدارسمان نداشته باشیم که به مهارت روخوانی و روانی قرآن مسلط نباشد.
پژمانفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر صبح امروز در افتتاحیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های کشور که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، گفت: اگرچه که هدایت قرآن شامل حال همه انسان‌ها خواهد بود، اما اگر بخواهیم در مسیری که خداوند خواسته، قرار بگیریم باید از این کتاب بهره‌برداری کرد و‌ کسانی‌که اهل ایمان و تقوا هستند، از این زلال الهی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: اگر بخواهیم از این کتاب بهره‌ ببریم باید زمینه‌های ایمان و تقوا را در خود تقویت کنیم اما در محیطی که سالم نباشد، باران هم که ببارد عطر خوشی نخواهد داشت از این رو باید این نکته را نیز در نظر داشت که محیط نیز در امر فراگیری مهم است.
 
رییس کمیسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دالان ارتباط با قرآن، قرائت و مفاهیم و‌ ابعاد آن بسیار بزرگ است و همه‌ی ما باید تلاش کنیم که توقفی در این دالان نداشته باشیم.
 
حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: ما در مجلس برنامه‌ریزی کردیم که از همه استان ها یک نماینده قرآنی انتخاب شود تا در تمام فعالیت‌های قرآنی آن استان شرکت کنند، از وزیر کشور تقاضا شد که مکاتباتی انجام دهند که این برنامه‌ها را با همه تشکل‌ها داشته باشند.
 
وی عنوان کرد: فرزندانمان 12 سال در آموزش و‌ پرورش تحصیل می‌کنند و زمانی هم برای آموزش روانخوانی و روخوانی قرآن برای آنان درنظر گرفته می‌شود، ولی هنوز درصدی از دانش‌آموزان ما روخوانی و روانخوانی را بلد نیستند که این ایرادی است که به سیتم آموزشی کشور وارد می‌شود.  
 
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه اظهار کرد: به دنبال همین موضوع طی گفت‌و‌گو با وزیر آموزش و‌ پرورش امسال، سال نهضت قرآنی در آموزش و پروش اعلام شد و امیدواریم از این پس فارغ التحصیلی از مدارسمان نداشته باشیم که به مهارت روخوانی و روانی قرآن مسلط نباشد.
 
حجت الاسلام پژمانفر در پایان سخنان خود گفت: با وزیر کار نیز گفت‌ و گوهایی صورت گرفته که روخوانی و روانخوانی قرآن در همه تشکل‌های کارگری ما تقویت شود، در نظام جمهوری اسلامی ایران شایسته نیست که فردی قدرت روخوانی و روانخوانی قرآن نداشته باشد از این رو برای وارد شدن به این مهارت باید از دالان قرائت و مفاهیم قرآن بگذریم و این عمل را به عنوان یک جریان فراگیر پیگیری می‌کنیم./۸۶۴/پ202/ب1
ارسال نظرات