۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۸۵۴۵۷
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری:

مسؤولان زمینه بازگشت روحانیان به شهرستان ها را فراهم کنند

حجت الاسلام زارع با تأکید بر این که مسؤولان حوزه باید با ارائه راهکارهای لازم زمینه بازگشت طلاب و روحانیان به شهرستان ها را فراهم کنند، گفت: یکی از راه های مهم هجرت طلاب به مناطق خود تقویت سطوح علمی مدارس علمیه شهرستان ها است.
مدیر سفیران هدایت ساری

حجت الاسلام زین العابدین زارع، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، تبلیغ را یکی از مهم ترین وظایف طلاب و روحانیان در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: طلاب در هر مقطع تحصیلی در حوزه باشند یکی از وظایف محوری آنها تبلیغ معارف دینی است.

وی با بیان این که مراجع تقلید و علمای بزرگ هیچ گاه نسبت به تبلیغ دین بیگانه نبودند و هر ساله در مقاطع مختلف برای تبلیغ به شهرهای مختلف هجرت می کنند، افزود: این سنت ارزشمند دینی همواره در حوزه رسمی دیرینه بوده که امروز نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که متأسفانه امروز شاهد کمرنگ شدن این سنت های ارزشمند در حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین راه های حفظ و تقویت جایگاه روحانیت در جامعه عمل به رسالت تبلیغی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلبه سرباز دین است و باید همواره برای خدمت به دین آماده باشد، خاطرنشان کرد: طلاب در هر جایگاهی که قرار دارند نباید وظیفه تبلیغی خود را فراموش کنند چون پس از تحصیل و تهذیب مهم ترین وظیفه یک طلبه تبلیغ دین است.

حجت الاسلام زارع با بیان این که طلاب باید آموخته های علمی خود را به جامعه منتقل کنند، تصریح کرد: طلبه ای که بر آموخته های علمی خود می افزاید باید برای جامعه اسلامی مفید باشد و مردم آثار وجودی او را بیشتر لمس کنند.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ساری در بخش دیگری از سخنان خود خالی شدن شهرها و روستاها از طلاب را یک آسیب جدی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل فراهم نبودن شرایط لازم برای ادامه تحصیل، بسیاری از طلاب فاضل و نخبه به قم و سایر شهرهای حوزوی کشور هجرت کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از بهترین راه های جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن حضور مستمر طلاب و روحانیان در جامعه است، تصریح کرد: متأسفانه عدم حضور روحانی در هر منطقه ای، خطر رشد آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق را بسیار افزایش داده است.

حجت الاسلام زارع با تأکید براین که مسؤولان حوزه باید با ارائه راهکارهای لازم زمینه بازگشت طلاب و روحانیان به شهرستان ها را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: یکی از راه های مهم هجرت طلاب به مناطق خود تقویت سطوح علمی مدارس علمیه شهرستان ها است./۹۵۰/ت302/ب1

ارسال نظرات