۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۸۵۴۵۳
آیت الله مقتدایی:

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بهترین گزینه برای ریاست المصطفی بود

آیت الله مقتدایی با تقدیر از خدمات نزدیک به دو دهه آیت الله اعرافی در این نهاد، حجت الاسلام والمسلمین عباسی را بهترین گزینه برای ریاست المصطفی از نگاه هیات امناء دانست.
سخنرانی آیت الله مقتدایی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع مدیر سابق و معارفه رییس جدید جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: مطابق روایات ما غیبت امام زمان(عج) دلیل و حکمتی دارد که در آینده برای مردم معلوم می‌ شود و ما چون به علم و حکمت خدا ایمان داریم یقین پیدا می‌ کنیم که این مسأله دلیل روشنی دارد.

وی افزود: یکی از فوائد غیبت این است که افراد امتحان شوند و اگر امام غایب از انظار نبود شاید هرکسی خود را صاحب امتیاز می‌ دانست ولی در این صورت است که افراد با ایمان و شیعه حقیقی شناخته می‌ شوند؛ نمونه این افراد مدعیان کاذبی هستند که یا خود را امام زمان(عج) یا از فرزندان ایشان می‌ دانند و متأسفانه افرادی به آنها گرایش پیدا می‌ کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که آیت الله اعرافی در طول سالیان مسؤولیت خود در جامعه المصطفی العالمیه ریاستی فراگیر و جامع داشتند، ابراز داشت: ایشان مدتی است که به عنوان مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور منصوب شدند و در این مدت این دو بار سنگین را بر دوش می‌ کشیدند.

وی افزود: در جلسات هیأت امنا برای انتخاب فرد جدید دقت های زیادی صورت گرفت تا این که حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی به عنوان گزینه نهایی خدمت رهبر معظم انقلاب معرفی و با تأیید ایشان همراه شد.

آیت الله مقتدایی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی العالمیه تجمیع دو مؤسسه در داخل و خارج کشور بود و هدفی که برای تأسیس این نهاد از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است نشر علوم اهل بیت(ع) و معارف دین در سطح جهان بود که با نظارت عالیه خود ایشان راه اندازی شد.

وی با تأکید بر این که نمایندگی های المصطفی در بیش از صد کشور به تربیت طلاب برادر و خواهر می‌ پردازند، خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان این مرکز به عنوان استادانی برجسته و مبلغانی مبرز در کشورهای مختلف مشغول فعالیت هستند؛ تألیفات گرانسنگی از سوی فارغ التحصیلان به جای مانده که برخی از آنها در حد کتاب های درسی سطوح عالی دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

رییس سابق هیأت مدیره جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت: جلساتی که در کشورهای دیگر برای ارشاد و هدایت مردم و آشنایی آنها با احکام دین و معارف اهل بیت(ع) از سوی این مرکز برگزار می‌ شود واقعا منشأ برکات زیادی بوده و حتی مورد استقبال برادران اهل سنت نیز قرار گرفته است.

وی با بیان این که آیت الله اعرافی از بدو تأسیس المصطفی در این مرکز مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: وقتی که اسم جامعه المصطفی العامیه و مدیر آن یعنی آیت الله اعرافی در آن روز به رهبر معظم انقلاب معرفی شد ایشان تبسمی کردند و از این مسأله ابراز رضایت کردند.

آیت الله مقتدایی تصریح کرد: بعد از انتخاب ایشان به عنوان مدیر حوزه های علمیه به طور همزمان مدیریت جامعه المصطفی ادامه دادند و برای تمرکز دقیق دو مرکز روی برنامه های آموزشی و پژوهشی خودشان لازم بود که ریاست این مرکز نیز مشخص شود.

وی با اشاره به این که حجت الاسلام عباسی نیز استادی با تجربه و عالم و دارای خدمات فراوانی در حوزه آموزش و پژوهش هستند، گفت: ایشان به فضای داخلی جامعه المصطفی آشنا هستند و در معاونت های گوناگون آن نیز خدمات خوبی کرده اند که به نظر هیأت امنا برای گزینه ریاست بهترین مورد بودند.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: بنده خدمت مدیر جدید عرضه می‌ دارم که سعی کنید فارغ التحصیلانی را که به کشورهای مختلف اعزام می‌ کنید، اولا به کشورهای بومی خود بفرستید و ثانیا توصیه کنید تا آنها التزامات و اقتضائاتی که در کشورهای مختلف وجود دارد را رعایت کنند و ثالثا مهارت های لازم تبلیغی به آنها داده شود تا وقتی به کشورهای خود رفتند منشأ اثرات و برکات باشند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات