۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۸۵۴۳۸
آیت الله اعرافی:

مسیر روشن المصطفی در دوره مدیریت جدید با قدرت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد

رییس سابق جامعه المصطفی العالمیه ضمن تقدیر از زحمات مراکز و نهادهای حوزوی و غیر حوزوی در طول ۲۰ سال فعالیت تأکید کرد که این مسیر روشن با حضور مدیریت جدید با قدرت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.
سخنرانی آیت الله اعرافی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع مدیر سابق و معارفه رییس جدید جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

آیت الله علیرضا اعرافی رییس سابق جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم با بیان این که حوزه های علمیه میراث بزرگان و علما و فقهای برجسته ای است که از جان و دل برای دین مایه گذاشتند، افزود: تداوم حوزه علمیه قم نیز برخواسته از افکار نورانی امام راحل و خون مطهر شهدای بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: باید تقدیر و تشکر ویژه و اساسی از رهبر معظم انقلاب و مرجع عالی قدر خودمان داشته باشیم که با راهنمایی های ایشان دریچه های هدایت به روی جهان باز شده است که یکی از این دریچه ها جامعه المصطفی العالمیه است و همچنین مراجع و اساتید و بزرگانی که در گام به گام این حرکت راهنما و هدایت گر بودند.

آیت الله اعرافی با اشاره به این که بخش های مختلف از وزارت خانه ها و ادارات و سازمان های زیادی در طول این سال ها از بدو تأسیس المصطفی با این مرکز همکاری خوبی داشتند، گفت: نهادهای حوزوی از جمله مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز هیچ گاه دست از حمایت برنداشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: آیت الله مقتدایی نیز چهره ای خدوم، دانشمند و فرزانه هستند که در بسیاری از حرکت ها با المصطفی همراه بودند و ما مدیون خدمات ایشان در مدیریت هیأت امنای جامعه المصطفی العالمیه هستیم.

رییس حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: سهامدار المصطفی دوستان عزیز و طلاب و فضلا واساتید غیر ایرانی هستند که از سراسر جهان این بار را به دوش کشیده و قبول زحمت کرده اند و همگی این عزیزان را سرمایه دار و عناصر اصلی المصطفی می‌ دانیم.

وی در ادامه با تأکید بر این که خطوط کلی کار المصطفی روشن و مشخص است، ابراز داشت: اصالت اندیشه الهی و حوزوی و هویت و سنت های حوزه به عنوان پایگاه اصیل نشر معارف الهی در المصطفی به شمار می‌ رود هرچند از روش های جدید و به روز نیز غافل نبوده ایم.

آیت الله اعرافی ابراز داشت: عرضه درست معارف اهل بیت(ع) بدون اجبار و احترام به همه مذاهب اسلامی با تأکید بر مذهب پرافتخار شیعه رویکرد ویژه المصطفی بوده است و همچنین پرهیز از تعصبات و توجه به عقلانیت اصیل در حوزه در این مرکز نمود ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: تکیه بر نگاه کلان مرجعیت علمی و رویکرد اخلاقی و پژوهشی بخشی از نگاه هایی است که اسناد المصطفی نشان می‌ دهد و به تأیید رهبر معظم انقلاب رسیده و این مسیر با افق های بلندتر و روشن تر ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اندیشیدن به آرمان های بلند را هدف اصلی دانست و تأکید کرد: همه ما باید کمک کنیم تا بتوانیم به اهداف عالی این مرکز بزرگ حوزوی برسیم و برادر عزیزمان نیز آقای عباسی از چهره های فاضل و دانشمندی هستند که از آغازین روزهای تأسیس این مرکز با ما همراه بودند.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: اطمینان داریم ایشان با عزم و اراده بلند خودشان این راه را ادامه می‌ دهد و در جاهایی که نقص و ایرادی وجود داشته نیز با حضور ایشان رفع خواهد شد و در آینده حوزه، المصطفی نمود و روشنی بیشتری خواهد داشت.

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: از همه کسانی که در مقام کار از من رنجیده شده اند می خواهم با نگاه کریم خودشان مرا عفو کنند و برای اینجانب و به طور کلی جامعه حوزوی دعای خیر خود را فراموش نکنند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات