۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۸۵۴۳۴

گردهمایی طلاب و فضلای خراسان جنوبی در قم برگزار شد

گردهمایی طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی با حضور رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم برگزار شد.
گردهمایی طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه هدفمندسازی شده است

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین ربانی در این جلسه با اشاره به این که خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه هدفمندسازی شده است، بیان کرد: یکی از برنامه های مرکز خدمات این است که خدمات را از طلاب به خانواده های آن ها توسعه دهد؛ در این راستا کارهای بسیاری انجام شده است که یکی از آن ها تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب است.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تشویق فرزندان بسیار می تواند در پیشرفت تحصیلی آن ها مؤثر باشد؛ ما در سال اول بیش از 8 هزار از فرزندان طلاب را مورد تجلیل و تشویق قرار دادیم، اما هم اکنون بیش از 36 هزار نفر از فرزندان طلاب هرسال ممتاز می شوند و از سوی مرکز خدمات تجلیل می شوند.

وی افزود: راه اندازی برنامه های آموزش مهارت زندگی، برنامه های آموزشی تعمم، برنامه های آموزش مهارت فرزندداری و ارائه خدمات عاطفی برای روحانیان مسن از جمله برنامه های مرکز خدمات برای طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بر ضرورت بصیرت افزایی طلاب تأکید و ابراز کرد: ما در یک جنگ نابرابر قرار داریم و باید بدانیم که شیعه در هیچ دوره ای از تاریخ تا این حد مورد هجمه قرار نگرفته است؛ اگر روشن شود که دشمن در برابر ما قرر دارد و افراد این رویارویی را درک کنند بی شک اختلافات کم شده و همه تلاش خواهیم کرد تا دشمن را شکست دهیم.

حيات معنوي در جامعه به بركت خون شهدا به وجود آمده است

همچنین حجت الاسلام قرباني در ادامه با اشاره به اينكه حيات معنوي در جامعه به بركت خون شهدا به وجود آمده است، ابراز كرد: شهادت ارزش بسياري دارد و هنگامي كه با علم و فضل در هم آميخته شود ارزش بيشتري پيدا خواهد كرد.

عضو مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم از برگزاري يادواره شهداي روحاني استان خراسان جنوبي خبر داد و بيان كرد: اين مراسم در روز پنجشنبه اول آذرماه در بيرجند برگزار خواهد شد و وسيله اياب و ذهاب نيز فراهم شده است.

وي با بيان اين كه شهداي روحانيت بسيار مظلوم هستند، عنوان كرد: نزديك به ٥ هزار شهيد روحاني داريم كه نسبت اين تعداد به جمعيت موجود روحانيت در زمان جنگ بسيار زياد است؛ برخي كارشناسان مطرح مي كنند شهداي روحانيت ٥ برابر شهداي اقشار مختلف است./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات