۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۸۵۴۳۳
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

تلاش دشمن برای تضعیف نظام نشانه قدرت جمهوری اسلامی است

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: اگر جمهوری اسلامی قوی نیست و در منطقه تأثیرگذاری ندارد، استکبار جهانی این مقدار تلاش نمی کرد تا آن را نابود کند.
سیدحسن ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه امشب در گردهمایی طلاب و فضلای استان خراسان جنوبی که در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امامزمان(عج)، با اشاره به تأثیر جلسات گردهمایی در پیشبرد اهداف و رشد طلاب گفت: این گونه جلسات باید بیشتر برگزار شود تا میان طلاب انس و الفت ایجاد شود.

وی با بیان این که مراجع تقلید و بزرگان حوزه در تربیت شاگردان خود مراتبی دارند، اظهار داشت: علت موفقیت برخی از بزرگان در تربیت شاگردان ممتاز این بوده است که با شاگردان خود نوعی رابطه عاطفی و پدرانه برقرار کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با تأکید بر این که با توجه به شرایط امروزی، استادان و خدمت گزاران به طلاب باید در کنار آن ها حضور داشته باشند، عنوان کرد: امروز که با هجوم تبلیغاتی فوق تصور و فوق العاده دشمن مواجه هستیم باید در صحنه حضور داشته باشیم و اجازه ندهیم  دشمن به پایه های اندیشه شیعی حمله کند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: همواره در طول تاریخ استعدادهای درخشانی از استان خراسان جنوبی برخاسته اند، بنابراین امروز نیز باید همینگونه باشد و همه دست به دست هم دهیم تا با رفع مشکلات طلاب جوان استعدادهایشان را شکوفا کنیم.

وی در ادامه با بیان این که مرکز خدمات حوزه های علمیه سازمانی حمایت گر از رسالت طلبگی و روحانیت است، افزود: حوزه رسالت ها و مأموریت هایی دارد، بنابراین وظیفه ما حمایت از آن دسته از طلابی است که با تبلیغ، تدریس و پژوهش به دین خدمت کرده و در مسیر رسالت طلبگی گام برمی دارند؛ نباید طلابی که فعال هستند و به دین خدمت می کنند با آن دسته از طلابی که اهل تبلیغ و خدمت رسانی به دین نیستند یکسان برخورد شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با اشاره به این که خدمات مرکز خدمات حوزه های علمیه هدفمندسازی شده است، بیان کرد: یکی از برنامه های مرکز خدمات این است که خدمات را از طلاب به خانواده های آن ها توسعه دهد؛ در این راستا کارهای بسیاری انجام شده است که یکی از آن ها تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب است.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: تشویق فرزندان بسیار می تواند در پیشرفت تحصیلی آن ها مؤثر باشد؛ ما در سال اول بیش از 8 هزار از فرزندان طلاب را مورد تجلیل و تشویق قرار دادیم، اما هم اکنون بیش از 36 هزار نفر از فرزندان طلاب هرسال ممتاز می شوند و از سوی مرکز خدمات تجلیل می شوند.

وی افزود: راه اندازی برنامه های آموزش مهارت زندگی، برنامه های آموزشی تعمم، برنامه های آموزش مهارت فرزندداری و ارائه خدمات عاطفی برای روحانیان مسن از جمله برنامه های مرکز خدمات برای طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بر ضرورت بصیرت افزایی طلاب تأکید و ابراز کرد: ما در یک جنگ نابرابر قرار داریم و باید بدانیم که شیعه در هیچ دوره ای از تاریخ تا این حد مورد هجمه قرار نگرفته است؛ اگر روشن شود که دشمن در برابر ما قرار دارد و افراد این رویارویی را درک کنند بی شک اختلافات کم شده و همه تلاش خواهیم کرد تا دشمن را شکست دهیم.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به توطئه های دشمن برای وارونه جلوه دادن واقعیت ها گفت: دشمن سعی می کند تا نقاط قوت ما را پنهان کرده و ما را از آن غافل سازد، بر این اساس ما باید دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقاط قوت خود را به خوبی بازشناخته و برای همگان تبیین کنیم؛ این بدان معنا نیست که ما نقطه ضعف نداریم، اما باید دانست که این نقاط ضعف را باید به نقاط قوت تبدیل کنیم و سیاه نمایی دشمن را باور نکنیم.

وی تأکید کرد: اگر جمهوری اسلامی قوی نیست و در منطقه تأثیرگذاری ندارد، استکبار جهانی این مقدار تلاش نمی کرد تا آن را نابود کند؛ امروز همه ما باید برای پیشرفت کشور تلاش کرده و قدردان وجود رهبری باشیم و از رهنمودهای ایشان پیروی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان این که بر اساس روایات نباید به تخریب و ایجاد فتنه بپردازیم، بلکه باید یاور یکدیگر باشیم، تصریح کرد: مشاهده کردیم که یک نامه ای نوشته شد و متأسفانه عده ای به نام دفاع از مرجعیت به توهین پرداختند؛ باید بدانیم که این رفتارها موجب نارضایتی اهل بیت(ع) خواهد شد./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات