۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۸۵۴۳۱
رییس ستاد اقامه نماز کشور:

هیچ زمانی به اندازه امروز جامعه نیاز به آخوند نداشته است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: هیچ زمانی به اندازه زمان کنونی، نیاز به آخوند و کارشناس دینی در جامعه وجود نداشته است، اما این آخوند و طلبه باید توانایی پاسخگویی به شبهات و مسائل کلامی و دینی را داشته باشد.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور در همایش "تجدید بیعت طلاب با حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)" که امشب در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اهمیت استفاده از زمان و موقعیت برای طلاب و روحانیان اظهار داشت: هر طلبه و روحانی بایستی برای خود برنامه‌ریزی خوب و منسجمی داشته باشد تا آثار و نتایج آن در جامعه نمودار شود.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با تأکید بر این‌که عمر خود را نباید پای مسائل بیهوده خرج کرد، بیان کرد: طلبه نباید وقت خود را به رصد کردن اخبار بیهوده و بدون فایده اختصاص دهد، بلکه بایستی بخشی از وقت روز پنج‌شنبه یا جمعه را به فراگیری تفسیر بپردازد.

وی ادامه داد: هیچ زمانی به اندازه زمان کنونی، نیاز به آخوند و کارشناس دینی در جامعه وجود نداشته است، اما این آخوند و طلبه  باید توانایی پاسخگویی به شبهات و مسائل کلامی و دینی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به روایتی گفت: یک روحانی همیشه باید درس و بحث را جدی گرفته و هیچ‌گاه نباید بدون قلم و کاغذ جایی رود، چراکه وظیفه او علم‌آموزی است.

وی خطاب به طلاب و روحانیان بیان کرد: شما طلبه‌ها بایستی نذر کنید که هر شب تا قبل از فراگرفتن تفسیر یک آیه نخوابید، زیرا وظیفه روحانیت اهمیت دادن به قرآن است و باید به این کتاب مقدس اهمیت داده شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آیه 145 سوره اعراف اظهار داشت: باید ببینیم که حوزه‌های علمیه کشور چقدر به این آیه پرداخته است، اما حتی در صورت نپرداختن حوزه به دروس تفسیر و قرآن، خود طلبه‌ها باید برنامه‌های قوی و محکمی درباره دروس تفسیری برای خود داشته باشند و معطل برنامه‌ریزی حوزه نمانند.

وی اضافه کرد: اگر درس تفسیر و نهج‌البلاغه در دسترس ما نباشد، خود ما باید به صورت قوی به این دروس پرداخته و آنها را از مهجوریت خارج سازیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به ظرفیت بالای قرآن کریم بیان کرد: ظرفیت این کتاب الهی به قدری است که ساعت به ساعت مطلب جدیدی به ما می‌آموزد و این نشان از ظرفیت بی‌انتهای این کتاب دارد.

وی با بیان این‌که طلاب و روحانیان بایستی نسبت به برپایی ادعیه و مراسم عبادی اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: طلبه‌ها باید نسبت به خواندن ادعیه‌ای همچون دعای ندبه جدی باشند، زیرا اگر قرار باشد روحانیت همانند دیگر اقشار کشور اعمال عبادی را انجام دهند، پس چه تفاوتی بین آنها وجود دارد./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات