۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۸۵۴۱۵
با حضور آیت الله استادی؛

مراسم اختتامیه کنگره ملی غیاث الدین محمد برگزار شد

مراسم اختتامیه کنگره ملی غیاث الدین محمد در گنبد خشتی مشهد با حضور آیت الله استادی و مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی برگزار شد.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه کنگره ملی غیاث الدین محمد(ع) ظهر پنجشنبه در گنبد خشتی با حضور آیت الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف، حجت الاسلام احمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.

امامزاده ها نشر دهنده مکتب اهل بیت (ع) هستند

آیت الله رضا استادی با اشاره به یکی از آثار مرحوم محدث قمی پیرامون امام زادگان از امام زاده غیاث الدین محمد گفت که با 16 یا 17 و یا 18 واسطه به امام موسی کاظم(ع) نسبت داده شده به این صورت که حمزه یکی از فرزندان امام موسی کاظم(ع) وقاسم فرزند حمزه، و محمد فرزند قاسم جد امام زاده غیاث الدین محمد است. ضمن اینکه این امام زاده نقیب نیز بوده است.

وی با بیان اینکه برای شجرنامه واسطه ها باید معقول باشد ابراز داشت: علاوه بر شجره نامه سنگ قبر این امام زاده جای هیچ شکی را باقی نگذاشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: امام زاده ها مورد احترام هستند و حتی مکان هایی که امام زاده ها در آن مدفون هستند به دلیل اینکه مردم بسیاری در آن جا نماز خواندند و عبادت کردند مقدس می باشد.

وی افزود: امامزاده ها در طول تاریخ مکتب اهل بیت را نسل به نسل نشرمی دادند. سلسله صفویه که خود را از سادات و نسب خود را با این امام زاده متصل می دانستند بر این اساس خدمت بسیاری به شیعه و اهل بیت (ع) کرده اند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شاه عباس اول در سال 138 پیاده به مشهد سفر کرد و با این پیاده آمدن تبلیغ بسیار وسیعی در پیرامون اسلام صورت گرفت.

آیت الله استادی بیان داشت: شاه سلیمان صفوی نیز در سال 1076 بقعه امام زاده غیاث الدین محمد را ساخته و یا تعمیر کرده است. همچنین در سال 1086 با سفر به مشهد دستور داد تا قبه امام رضا (ع) را تعمیر کنند.

وی در پایان با بیان اینکه امام زادگان بسیار مورد توجه بزرگان بوده اند؛ افزود: برخی از علمای بزرگ از این امام زاده ها حاجت گرفته اند./933/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات