۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۸۵۳۹۹
آيت الله نمازي:

جنایات ضد بشری در یمن سبب خشم جهانی از مستکبران شد

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: جنايت ضد بشري آمريكا و آل سعود در يمن سبب برافروخته شدن خشم جهاني عليه آمريكا، آل سعود و اسرائيل شد.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه در مصلي بقيه الله الاعظم كاشان با تسليت شهادت امام حسن عسکري، گفت: از امروز منصب امامت امت و رهبري جهان تكوين و تشريح به امام زمان(عج) واگذار شده است.

وي با اشاره به اينكه در دوران انتظار فتنه هاي زيادي به وجود آمده و خواهد آمد، گفت: عصر غيبت، عصر شعور و آگاهي و بصيرت است، از اين رو پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، بالاترين و ارزشمند ترين اعمال در دوره غيبت داشتن انتظار است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه واژه انتظار بايد تحليل و تفسير شود، اظهار داشت: انتظار به معني اين است كه امت اسلامي در دوره غيبت بايد به هوش و بصير باشد تا آنچه را مورد رضايت امام عصر است انجام دهد و از آنچه سبب ناراحتي امام زمان(عج) است اجتناب كند.

وي يكي از انتظارات دوران غيبت را داشتن وحدت بين امت اسلامي و جهان اسلام به ويژه وحدت شيعيان و ملت ايران دانست و عنوان كرد: امروز اختلاف هاي سياسي در جهان اسلام به ويژه در ايران بين گروه ها و احزاب سياسي كه يكديگر را تخريب و تضعيف مي كنند به معناي انتظار نيست.

نماينده ولي فقيه در كاشان همه اقشار جامعه اسلامي را از مصاديق انتظار نام برد و تأكيد كرد: معني انتظار آن است كه در فتنه ها هضم و نابود نشويم و به فرمايش اميرمومنان(ع) مانند بچه شتر باشيم كه نه توان سواري دادن و نه توان شير دادن دارد نه مانند آل سعود كه به آمريكا شير مي دهد.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن هفته كتاب، گفت: كتاب در نظام توحيدي جايگاه ويژه اي دارد و همه انبيای الهي بر مبناي كتاب آسماني مبعوث شدند و تورات و انجيل و قرآن كتاب راهنما هستند.

وي افزود: متوليان و مسؤولان فرهنگي اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تبليغات اسلامي، آموزش عالي و آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه نوجوانان و جوانان را براي مطالعه كتاب هاي مفيد از جمله قرآن كه هدايتگر جامعه است راهنمايي و آنها از مطالعه كتاب هاي ضاله كه مطالعه و چاپ و نشر آن نيز حرام است آگاه سازند.

نماينده ولي فقيه در كاشان بر تشكيل كارگروهي با هدف معرفي كتاب هاي مفيد براي سنين مختلف از مهد كودك تا دانشگاه تأكيد كرد.

آيت الله نمازي همچنين به توصيه ها و فرازهاي مهم رهبر معظم انقلاب در ديدار با ورزشكاران افتخارآفريني دختر و پسر ايراني در بازيهاي پارا آسيايي 2018 اندونزي اشاره كرد و گفت: قهرمانان كاروان ايران بعد از كسب مدال سجده شكر به جا آوردند كه اقدامي ارزشمند بود.

وي افزود: يك بانوي ورزشكار با چادر ملي پرچم دار كاروان ورزشي ايران در اين بازي ها به جهانيان ثابت كرد بانوان ايراني يك تنه در برابر بي بندوباري و ولنگاري ايستاده اند.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: در شرايطي كه برخي توان مقاومت در برابر هجوم همه جانبه جبهه كفر و استكبار را در ميادين جهاني ندارند، اما ورزشكاران ايراني با قدرت نمايي فرهنگي از حجاب و عفاف و لباس ملي و دين خود دفاع كردند.

آيت الله نمازي جنگ كنوني دنيا را جنگ اراده ها دانست و يادآور شد: ورزشكاران ايراني در بازي های پارا آسيايي با حركت ارزشمند خود نشان دادند از اقتدار و استقلال فرهنگي و اراده قوي برخوردار هستيد.

وي در ادامه جنايت ضد بشري آمريكا و آل سعود در يمن را سبب برافروخته شدن خشم جهاني عليه آمريكا و آل سعود و اسرائيل دانست و اظهار داشت: رييس جمهور و وزير خارجه آمريكا از آل سعود خواسته تا حملات خود را عليه يمن متوقف كند.

آيت الله نمازي رسوايي آل سعود در ماجراي قتل فجيع خاشقچي خبرنگار عربستاني را سبب انزوا و محكوميت مضاعف آمريكا و آل سعود در جامعه جهاني دانست و افزود: حلمه هوايي اسرائيل به غزه تباني بين وليعهد عربستان و نخست وزير رژيم صيهونيستي بود تا افكار عمومي جهان را از يمن و ماجراي خاشقچي منحرف كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: حمله اسرائيل به غزه سبب حملات متقابل رزمندگان اسلام با شليك 500 موشك به اسرائيل و استعفاي وزير جنگ اسرائيل شد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات