۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۸۵۳۹۰
حجت الاسلام سرلک:

دلبستگی به دنیا انسان را از بندگی خدا باز می‌دارد

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه ظاهر مردم باطن مسؤولان است، گفت: دلبستگی به دنیا انسان را از بندگی خداوند باز می‌دارد.
سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر، گفت: طبق آیات قرآن کریم خداوند برای انسان کفایت می‌کند.

وی افزود: انسان در این دنیا مسافر و مهاجر به سوی خداوند است و خداوند همه هستی را خلق کرده تا انسان راحت‌تر به سوی کمال حرکت کند اما متاسفانه اکثر مردم غرق در لذت‌های زودگذر دنیا شده و از خداوند غفلت می‌کنند.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه دلبستگی به دنیا انسان را از خداوند دور می‌کند، ابراز کرد: خداوند انبیای الهی را به رسالت برگزید تا انسان‌ها را به مسیر حق هدایت کنند. در میان همه انبیای الهی پیامبراکرم بیشترین حرص و غصه را برای هدایت مردم خوردند.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی گفت: روایت است پیامبر نسبت به مومنان بسیار رئوف و مهربان بودند؛ تمسک به اهل بیت(ع) و تبعیت کردن از رفتار و سیره آن بزرگان انسان را به قرب الهی نزدیک می‌کند.

وی افزود: برای رسیدن به قرب الهی لازم است سبک زندگی بشر الهی شود و این امر با بندگی کردن خداوند میسر می‌شود.

حجت الاسلام سرلک با تاکید براینکه هویت انسان باید بندگی خداوند باشد، عنوان کرد: همه فعالیت‌های انسان باید برای کسب رضای الهی انجام شود و در همه امور به دنبال بندگی خداوند باشد تا عبودیت خداوند در وجود او متجلی شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حب و بغض انسان نیز باید برای رضای خدا باشد و دشمنی‌ و دوستی‌اش براساس عدالت انجام شود. در جامعه ایمانی نباید کسی اهل کینه و دشمنی باشد چرا که اسلام به مسلمانان توصیه می‌کند در مقابل بدی برادران ایمانی رفتاری نیک و شایسته داشته باشند؛ حسن خلق نشانه ایمان است.

وی اضافه کرد: روایت است انسان طعم ایمان را نمی‌چشد مگر رفتار خود را با دیگران اصلاح کند.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به حدیثی مبنی براینکه مردم به حاکمان خود شبیه‌تر هستند تا پدرانشان، گفت: ظاهر مردم باطن مسؤولان است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: کسانی که حقوق دیگران را رعایت می‌کنند نزد خداوند بیشترین شان را دارند، اگر کسی در برابر برادر دینی خود فروتنی کند و عیوب او را نادیده بگیرد در زمره صدیقین قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روایات آمده شیعیان واقعی امیرمومنان علی(ع) افزون بر قیامت باوری کسانی هستند که به برادران خود فایده و سود می‌رسانند؛ اخوت و برادری مهمترین شاخصه جامعه منتظر است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات