۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۸۵۳۷۶
استاد انصاریان:

تا جان در بدن دارم تبلیغ و منبر را رها نخواهم کرد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تاکید کرد: کسانی که کار تبلیغی شان مداوم است خسته، دلسرد و نا امید نمی شوند.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان پنجشنبه شب در ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، تبلیغ را رسالت همه انبیاء و اولیای الهی دانست.

وی با اشاره به آیه شریفه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَكَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا» اظهار داشت: کسانی که کار تبلیغی شان تداوم دارد، خسته، دلسرد و ناامید نمی شوند، شرایط منفی آنها را ساکت و وادار به کناره گیری نمی کند و تا زنده هستند و نفس در بدن دارند کار با عظمت و اثرگذار تبلیغ را استمرار می بخشند.

استاد انصاریان افزود: انبیا و ائمه(ع) به همه نشان دادند که تبلیغ شان تا لحظه پایانی عمر تداوم داشته است؛ بیماری، بدن پیامبر اسلام را چنان تحت تاثیر قرار داده بود که مستقلا نمی توانستند حرکت کنند؛ از مولا علی و دیگران خواستند تا کمک شان کنند؛ حضرت رسول با آن شرایط خاص و وخیم در مسجد حاضر شدند و به دلیل این که توان بالا رفتن از منبر را نداشتنند روی همان پله اول نشستند و به تبلیغ پرداختند؛ حضرت رسول در آن شرایط مجددا حدیث شریف ثقلین را متذکر شدند.

استاد حوزه با بیان این که ملاک تبلیغ قرآن و اهل بیت است، یادآورشد: حضرت علی(ع) در ساعات پایانی عمرشان بر مبنای تبلیغ وصیت خود را تنظیم کردند. امام صادق(ع) نیز در لحظات پایانی عمر شریف شان از این وظیفه چشم پوشی نکردند و سفارش به نماز کردند.

وی اضافه کرد: آخرین وصیت پیامبران الهی سفارش به نماز بوده است؛ تبلیغ موضوعی لحظه ای نیست، ما مکرر در مشهد مقدس خدمت مرحوم حضرت آیت الله میلانی می رسیدیم؛ از فرزند ایشان شنیدم که ایشان بعد از سه روز بیهوشی و کما چشم خود را باز کرده و در آخرین لحظات به فرزند خود گفته بودند مصیبت حضرت زینب(س) کنار گودال قتلگاه را برای من بخوانید هنوز ذکر مصیبت تمام نشده ایشان با چشم گریان در عزای سیدالشهدا(ع) از دنیا رفتند.

این خطیب برجسته ابراز داشت: بنده چهار سال بعد از فوت مرحوم آقای میلانی تصمیم قطعی گرفتم منبر و تبلیغ را تعطیل کنم و به قم برگردم و تحصیلم را ادامه دهم، هیچ کس از نیت من خبر نشد، شب آن روز ایشان را خواب دیدم که فرمودند حق نداری تبلیغ و منبر را تعطیل کنی و همین مساله مرا از تصمیم منصرف کرد و عزم خود را جزم کردم تا جان و نفس در بدن دارم به تبلیغ و منبر ادامه دهم.

وی با اشاره به فراز «ولایخشون احدا الاالله» در آیه مذکور خطاب به مبلغان گفت: جز خدا در امر تبلیغ از هیچ کس و هیچ چیز واهمه نداشته باشید، در منبرتان تنها یک نفر را در نظر بگیرید و فقط و فقط برای خدا تبلیغ کنید.

گفتنی است، در پایان این همایش با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی از آیت الله کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، آقای سید فاضل جابری الموسوی از کشور عراق، علامه سید جعفر مرتضی از آفریقا و شیخ حسین انصاریان به پاس مجاهدت های تبلیغی شان با اهدا لوح تجلیل شد. /924/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات