۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۸۵۳۷۳
آیت الله نورمفیدی مطرح کرد؛

لزوم بازنگری در روش های تبلیغی

نماینده ولی فقیه در گلستان بر لزوم بازنگری در روش های تبلیغی به منظور پاسخگویی به شبهات و خیل عظیم نیازها در سطح ملی و جهانی تاکید کرد.
آیت الله نورمفیدی مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی‎

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان پنجشنبه شب در ششمین همایش انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که 45 سال است که محور مباحث من برای تبلیغ قران و نهج البلاغه است، گفت: بنده در خطبه های نماز جمعه بویژه خطبه اول از مطالب ارزشمند نهج البلاغه بهره می گیرم؛ در مسجد نیز هفته ای یک شب بحث تفسیر قرآن را خدمت مردم ارائه می دهم.

وی مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه و روحانیت را تبلیغ دین دانست و ابراز داشت: حوزه های علمیه به این مهم توجه بیشتری داشته باشند، امروز اهمیت تبلیغ برای همه گروه ها، جناح ها و ادیان و مذاهب روشن شده است، همه سعی می کنند از امر تبلیغ به بهترین شکل استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: مسیحیت که مدتی از صحنه کنار رفت با توجه به امر تبلیغ در سراسر دنیا، مجددا به صحنه آمده و امروز حساب شده تر و با برنامه و بهره گیری از اندیشمندان دانشگاه ها سعی در ترویج مسیحیت دارند.

امام جمعه گرگان افزود: مسیحیان در لوای آموزش زبان در کشورهای مختلف و بدون این که چهره واقعی خود را نشان دهند در حال تبلیغ هستند.

وی بیان کرد: امروز وهابیت با سرمایه گذاری هنگفت در حال تلاش برای ترویج خودشان هستند؛ در مقابل حوزه های علمیه شیعی آن طور که باید و شاید در این زمینه مسؤولیت سنگینی که به عهده دارند را انجام نداده اند.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: ما به امر تبلیغ بی توجه نیستم، اما این امر به شکلی که شایسته و مطلوب است انجام نمی شود؛ ما این قبیل برنامه ها که در حوزه علمیه قم در حال شکل گیری است را به فال نیک می گیریم و امیدواریم روز به روز به صورت حساب شده تر اجرایی و عملیاتی شود.

وی افزود: اگر در گذشته در کتب کلامی ما برخی اشکلات مطرح می شد و متفکران را به تکاپو می انداخت، امروز عمیق تر و بیشتر مسائل اصولی ادیان را زیر سؤال می برند، آیا غیر از حوزه کسی باید پاسخگو باشد؟

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: حوزه های علمیه باید نوعی بازنگری را در روش های تبلیغی داشته باشد تا بتوانیم در مقابل تهاجم صورت گرفته به مذهب تشیع نقش خود را ایفا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار داشت: باید عالمانی مجهز و آشنا به مسائل روز با سعه صدر در صحنه حاضر شوند و از این مذهب که غریب واقع شده دفاع کنند و پاسخگوی شبهات و هجمه ها باشند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به عشق و علاقه براداران اهل سنت استان گلستان به اهل بیت(ع) تصریح کرد: امسال کاروانی متشکل از اهل سنت برای پیاده روی اربعین عازم شدند، هرچند حرکت برداران اهل سنت ما با هجمه هایی در خارج از کشور روبرو بود؛ اما برادران ما به صورت مستدل از حرکت خود دفاع و آن را مایه افتخار خود دانستند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات