۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۸۵۳۷۲
نماینده رهبری در عراق:

عراقی ها به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه علاقه دارند

نماینده ولی فقیه در عراق از عشق و علاقه مردم عراق به انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب خبر داد و اعلام کرد که عراقی ها به نقش ایران در مقابله با تکفیری ها اذعان دارند.
آیت الله حسینی مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی‎

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق، پنجشنبه شب در همایش انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه که با حضور علما و اساتید در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گزارشی از آخرین وضیت سوریه و عراق و علاقه مردم این دو کشور اسلامی به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران ارائه کرد.

وی با اشاره به عنوان ششمین همایش« تبلیغ بر محور قرآن و نهج البلاغه» اظهار داشت: این عنوان محور زیبایی است، اگر روی این محورها تمرکز و سوژه های قرآنی استخرج شود بسیار موفق خواهیم بود.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق توصیه به تقوای الهی را شاه بیت آموزه های قرآنی دانست و اضافه کرد: هرچه انسان در قرآن تامل و تعمق بکند آفاق جدیدی پیش روی او گشوده می شود و مطالب جدیدی دستگیرش می شود.

وی نهج البلاغه را کتابی ممتاز و گرانسنگ دانست و گفت: اگر انسان در این کتاب پر محتوا تامل نکند قدر آن را نمی فهمد، مبلغان باید اساس مباحث خود را بر قرآن و نهج البلاغه استوار سازند.

آیت الله حسینی تبلیغ را فراتر از گفتار ارزیابی کرد و افزود: کار روحانی و مبلغ جذب مخاطب است، باید اساس تبلیغ ما بر پایه نصح و خیرخواهی باشد تا مخاطب احساس کند به او علاقه مند و خیرخواه او هستیم.

وی غنیمت شمردن فرصت ها را یک اصل دیگر در تبلیغ دانست و گفت: حضرت علی(ع) در تبلیغ خود حتی دشمنان و بدخواهان را نیز هدایت می کردند؛ این کار باعث می شود هم کلام انسان مؤثرتر شود و هم از سویی دیگر انجام وظیفه است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: یکی از موفقیت های ما در جنگ تحمیلی تعلیمات امام بود که به رزمندگان القا کرده بودند که با اسرای دشمن به عنوان برادر نگاه شود؛ لذا بسیاری از کسانی که از نیروهای دشمن در جنگ اسیر شدند از بهترین مجاهدین شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه نفر به تبیین اهمیت تفقه در دین در هر شرایطی دانست و گفت: حتی جنگ هم فرصت تفقه در دین هست، جوانان ما در جنگ چنین از فرصت استفاده کردند و امروز هم حشدالشعبی در همین مسیر قرار دارد.

آیت الله حسینی با اشاره به شرایط خاص کشور و اعمال فشار و تحریم از سوی دشمنان، تاکید کرد: در جنگ اقتصادی ما وظیفه داریم که بهره برداری لازم را داشته باشیم و این شرایط را به عنوان یک فرصت تلقی کنیم؛ مبلغان باید روحیه صبر و قناعت را در جامعه تزریق و از القای نا امیدی پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: ما امروز در دنیا عزت و سربلندی داریم، ملت ما ملتی صبور و شکیبا است؛ البته باید مشکلات را نیز بیان کرد اما به گونه ای عمل نکنیم که نا امیدی و یاس در جامعه پمپاژ شود.

آیت الله حسینی با اشاره به شرایط امروز عراق، یادآورشد: دشمن سال ها تلاش کرد روحیه بی دینی و دوری از انقلاب را نهادینه کند؛ در دوران صدام به صورت شدید و همه جانبه با حوزه، علما و متدینان مقابله کردند اما بعد از سقوط صدام از جهت رشد فرهنگی و انقلابی مردم عراق جهش بسیار خوبی دارند و برای بسیاری از آنها مساله ولایت فقیه یک اصل مهم است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق گفت: مردم عراق به رهبری و ولایت فقیه علاقه دارند و خودشان به نقش جمهوری اسلامی ایران در مقابله با داعش و تکفیری ها اذعان دارند و در دیدارها و برنامه های مختلف این سپاسگزاری را ابراز می کنند.

وی بیان کرد: حتی در منطقه الرمادی، تکریت و موصل عراق نیز شرایط با گذشته متفاوت است و تضاد و دوگانگی جای خود را به مودت و برادری بین شیعه و سنی داده است.

آیت الله حسینی با اشاره به اقبال آزادیخواهان جهان به حقانیت و اسلام، افزود: امروز شیعه به عنوان اسلام معتدل در دنیا شناخته می شود و از همه لحاظ شرایط برای تبلیغ فراهم است و باید از این شرایط حداکثر استفاده را ببریم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات