۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۸۵۳۷۱
رییس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه:

پژوهش های حوزه به نام دانشگاه ثبت می شود

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی از این که تحقیقات و پژوهش های مختلف حوزه های علمیه به نام دانشگاه و سایر مراکز علمی ثبت می شود ابراز تاسف کرد.
مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی‎

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی پنجشنبه شب در ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه که با محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ، در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گزارشی از فعالیت های این انجمن ارائه کرد.

رییس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با بیان این که دارالقرآن علامه مایه امیدی برای فعالیت های قرآنی در حوزه شده است، از تلاش ها و اقدامات دست اندرکاران این دارالقرآن تشکر کرد.

وی با بیان این که مباحث تبلیغی همواره مورد توجه دغدغه مندان مکتب اهل بیت(ع) بوده است، تصریح کرد: حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود تبلیغات را موضوعی بسیار مهم و حیاتی ارزیابی می کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه هدف اصلی انجمن های علمی حوزه را تحقیق و پژوهش درباره نیازهای مختلف نظام و جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: هدف اصلی این انجمن ها که بودجه خاصی از جای خاصی دریافت نمی کنند، این است که با بهره گیری از اندیشمندان و صاحب نظران در موضوعات مختلف تولید فکر و محصول داشته باشند.

وی ضمن معرفی انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه، اضافه کرد: انجمن تبلیغ حوزه تاکنون همایش های مختلفی را با حضور اندیشمندان حوزه برگزار کرده و ششمین همایش انجمن نیز امشب با محوریت قرآن و نهج البلاغه برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در بخش دیگری از سخنان خود حجم تولیدات علمی و تحقیقاتی در حوزه را گسترده، دقیق و عمیق خواند و افزود: متاسفانه تمامی تحقیقات و پژوهش های حوزوی به نام دیگران ثبت می شود؛ چرا نباید فکری به حال تولیدات حوزه بشود تا گاهی برخی بلند نشوند و بگویند حوزه ها کاری نمی کنند.

وی افزود: وقتی پژوهش های حوزوی به نام دانشگاه ثبت می شود چه توقعی می توان داشت؛ چرا جایگاه علمی حوزه در سطح ملی و بین المللی به درستی تببین نمی شود و با عناوینی همچون معادل زمینه استهزاء را فراهم می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی تصریح کرد: حوزه به عنوان خاستگاه انقلاب نقش خود را در حمایت و پشتیبانی از نظام اسلامی ایفا می کند؛ در چنین شرایطی نباید محصولات و فرهیختگان حوزه با بی توجهی مواجه شوند.

وی بیان کرد: چرا به همایش های مراکز و نهادهای حوزوی که بعضا با حضور مراجع تقلید و بزرگان تشکیل می شود رتبه علمی پژوهشی از سوی حوزه داده نمی شود و باید این مراکز دست به دامان وزارت علوم و امثال آن بشوند.

در ادامه این همایش مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی و حجت الاسلام والمسلمین سید فاضل جابری الموسوی مدیر مرکز تخصصی دانش های قرآنی نجف اشرف به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات