۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۸۵۳۴۷
امام جمعه اراک:

حوزه علمیه سنگر محکم جامعه در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه روحانیان پرچمداران مقابله با جنگ نرم هستند، گفت: حوزه‌های علمیه سنگر محکم جامعه در مقابله با هجمه فرهنگی هستند.
ایستاده پای انقلاب | سخنرانی آیت الله دری نجف آبادی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در اراک

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در همایش ائمه جماعات شهرستان اراک با اشاره به نقش ائمه جمعه اظهار داشت: یکی از راه‌های خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمنان، تقویت اعتقادات دینی اقشار مردم به ویژه جوانان است، روحانیان با اشاعه اخلاق و اعمال شایسته در راهبری و هدایتگری معنوی جامعه نقش محوری دارند که این مهم باید از سوی اساتید حوزه به صورت کاربردی برجسته سازی شود.

وی افزود: در این میان با توجه به گستره رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی و سوء‌استفاده‌های دشمنان از این ابزار به نفع خود و تلاش آنها برای به گمراهی کشاندن آحاد جامعه، حوزه‌های علمیه به عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی وظیفه خطیری در قبال جامعه برعهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: روحانیون با فعالیت‌های تبلیغی خود نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ وقف دارند، باید روحانیون آثار و برکات سنت حسنه وقف را در جامعه به خوبی تشریح و تبیین کنند، معرفی جایگاه وقف آثار و برکات این سنت حسنه در جامعه سبب اهتمام مردم به انجام وقف می شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی ادامه داد: یکی موارد مورد توجه در حوزه وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه، در راستای حفظ، احیا، نگهداری و به کارگیری موقوفات است، شفاف سازی فعالیت‌های موقوفات و همچنین سلامت سازمانی اوقاف و امور خیریه نیز سبب تشویق مردم در امر وقف می شود که این مهم باید سرلوحه امور این سازمان و دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.

امام جمعه اراک تقویت حضور علمای دینی در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی را خواستار شد و تصریح کرد: مطالبه‌گری روحانیون نقش بسزایی در ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و جلوگیری از موازی‌کاری‌ها دارد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات