۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۸۵۳۴۳
سرلشکر جعفری:

ماهیت انقلاب اسلامی و ماهیت آمریکایی‌‌ها در تقابل حق و باطل قرار دارد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ماهیت امریکایی‌‌ها و ماهیت انقلاب اسلامی در تقابل حق و باطل قرار دارد این در حالی است که این مبارزه حق و باطل تا پایان تاریخ ادامه خواهد داشت.
سردار جعفری

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آخرین روز از کنگره سه هزار شهید استان قزوین که در محل دائمی نمایشگاه‌‌های استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: قزوین شهری با قدمت تاریخی طولانی است و مردم آن آزمونی بزرگ را در دوران دفاع مقدس پشت سر گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه شهدا مایه حیات معنوی یک جامعه هستند، عنوان کرد:  حیات معنوی یعنی روحیه، احساس معنویت، هدف‌داری و حرکت به سمت آرمانها و عدم توقف و مجموعه این معانی امید به آینده و راه ملت را به دنبال دارد.

جعفری همچنین با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای برگزار کننده کنگره سه هزار شهید استان قزوین تصریح کرد: اگر پیام شهدا به گوش ما برسد قطعاً حزن را از ما دور می‌‌کند این در حالی است که شهدا زنده‌‌اند و نطق آنها بعد از شهادت باز می‌‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان گوش سنگینی دارند و متاسفانه پیام شهدا را به درستی نمی‌‌شنوند.

وی بیان کرد: علت اینکه این نظام پس از این همه دشمنی استوار و  باقی ماند و این نهال از بین نرفت و به یک درخت تنومند تبدیل شد، جان‌‌فشانی‌‌ها، شهادت طلبی‌‌ها و وارد میدان شدن‌‌ها بود، این در حالی است که ما باید همچنان این روحیه بزرگ را در خود حفظ کرده و نگه داریم.

این مسؤول تصریح کرد: تا وقتی شهادت در قاموس و منطق ما در همین سطح از اعتبار وجود داشته باشد قطعاً هیچ قدرتی نمی‌‌تواند بر جمهوری اسلامی و ملت ایران فائق بیاید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اقتدار و هیمنه امریکا در دنیا رو به افول و زوال است، خاطرنشان کرد: افرادی که اسلام ناب را نمی‌‌شناسند ممکن است که از قدرت‌‌های مادی وحشت داشته باشند در حالی که اقتدار امریکا هر روز بیش از گذشته افول می‌‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایران ملتی شهید پرور بوده و مسئله شهادت در آن جاوید و ماندگار شده است، بیان کرد: در جامعه‌‌ای که مسئله شهادت ماندگار شود دیگر شکست وجود نخواهد داشت.

جعفری عنوان کرد: جنگ تحمیلی سبب پیشرفت ایران اسلامی شد چراکه ما هر چه داریم از اثرات فداکاری‌‌های رزمندگان و خون شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: امریکایی‌‌ها تمام توان خود را پای کار آوردند تا دولت عراق را همسوی خود کنند اما این در حالی است که با شکستگی برزرگ مواجه شدند چراکه در تمام انتخابات اخیر عراق افرادی انتخاب شدند که همسو با سیاست‌‌های کشور ایران هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان یک کارشناس اروپایی افزود: این کارشناس بیان می‌کند که تهران نه با تهدید و نه با تحریم‌‌های اقتصادی منفعل نمی‌‌شود اما این احتمال وجود دارد که همچون دیگر تهدیدات دیگر قبلی ما و بر خلاف انتظارات ما فشارها نتیجه عکس دهد.

وی ادامه داد: این کارشناس امریکایی همچنین معتقد است ایران هیچ ضعفی از خود نشان نمی‌‌دهد چرا که در بحران‌‌های گذشته بسیار آب دیده شده و گزینه‌‌های مختلفی برای دور زدن تحریم‌‌ها دارد.

جعفری افزود: یک مقام امریکایی نیز با اظهار عجز خود می‌‌گوید استراتژی خاورمیانه‌‌ای ترامپ شکست خورده‌‌است و ما برای تقویت این استراتژی‌‌ها نیاز به کمک داریم.

وی اضافه کرد: برخی پیام‌‌های شهدا را به درستی نمی‌‌شنوند چراکه در صورت شنیدن این پیام، دیگر گرایشی به شرق و غرب وجود نخواهد داشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ماهیت امریکایی‌‌ها و ماهیت انقلاب اسلامی در تقابل  حق و باطل قرار دارد این در حالی است که این مبارزه تا پایان تاریخ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اسلام و مکتب امام حسین (ع)  تسلیم خوی استکباری دشمنان نخواهد شد، خاطرنشان کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی مبارزه با ضد ارزش‌‌ها است در حالی که اگر امریکایی‌‌ها دست از این خوی وحشیانه و استکباری بردارند احتمال دارد که این دشمنی‌‌ها کم رنگ شود.

اگر پیام شهدا به درستی شنیده شود شاهد گرایش‌‌ به شرق و غرب نخواهیم بود

جعفری خاطرنشان کرد: امروز تمام نصیبت و عزای امریکا در این است که نه تنها ملت ایران از تحت‌‌الحمایتی آنها خارج شده بلکه از دیگر ملت‌‌ها نیز دعوت می‌‌کند تا از سیطره مستکبران خارج شوند.

وی بیان کرد: یک مقام آمریکایی با اظهار عجز خود می‌‌گوید ما به تنهایی نمی‌‌توانیم محاسبات ایران را عوض کنیم.

فرمانده سپاه تصریح کرد: اگر پیام شهدا به درستی شنیده شود قطعاً دیگر شاهد گرایش‌‌های شرق و غرب نخواهیم بود این در حالی است که روحیه‌‌ها نیز تقویت شده و حزن و اندوهی باقی نمی‌‌ماند.

جعفری با اشاره به اینکه خداوند می فرماید مشتری مال و جان مومنینی هستم که دین مرا یاری می‌‌کنند بیان کرد: جوهره حرکت انقلاب اسلامی که همان اسلام ناب محمدی است، زنده نگه داشتن روحیه شهادت طلبی و یاد و خاطره شهدا است.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) گفت: نکته مهمی که همه ما باید به آن توجه کرده و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که بدانیم دشمنان ما تا کی ما را تحمل می‌‌کنند و تا چه مرزی استقلال و آزادی ما را قبول دارند.

جعفری در پایان یادآور شد: به یقین دشمنان مرزی جز عدول از همه هویت‌‌ها و ارزش‌‌های معنوی و الهی‌‌مان نمی‌‌شناسند و ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مستکبران در تعقیب ما خواهند بود تا هویت دینی ما را لکه‌دار کنند.

منبع: فارس

ارسال نظرات