۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۸۵۳۳۶
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف خبر داد؛

وجود بیش از ۲۵۰۰ موقوفه قرآنی در کشور

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ موقوفه قرآنی در کشور وجود دارد، گفت: در سال ۹۷ میزان اعتبارات قرآنی در کشور بر اساس منشور قرآنی یک‌هزار میلیارد ریال اعلام شده است.
حجت الاسلام حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ سید مصطفی حسینی در حاشیه برگزاری همایش وقف و رسانه و تجلیل از یاوران وقف استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تنها دو درصد از موقوفات کشور مختص امور قرآنی است و بیش از دو هزار و 500 موقوفه قرآنی در کشور وجود دارد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با تبلیغ مناسب، تعداد موقوفات قرآنی در کشور افزایش پیدا کند، ادامه داد: در سال گذشته 200 موقوفه قرآنی در کشور ایجاد شد و در سال جاری نیز همین تعداد سهمیه به استان‌ها اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام‌ حسینی تأکید کرد: مراکز مشاوره وقف هم واقفان را به ایجاد موقوفه قرآنی تشویق می‌کنند و این روند رو به رشد است؛ یکی از راهکارها برای افزایش وقف، ایجاد وقف مشارکتی است، چون امروز بسیاری از افراد این بضاعت را ندارند که مانند گذشته یک دارالقرآن یا بیمارستان را وقف کنند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در سال 97 اعتبارات قرآنی در کشور بر اساس منشور قرآنی یک‌هزار میلیارد ریال اعلام شده و  این رقم به غیر از اعتبارات جاری است که به همین میزان در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد؛ اما به‌طور معمول کمتر از 50 درصد از این اعتبارات تخصیص پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ حسینی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به‌طور سالانه 300 میلیارد ریال صرف امور قرآنی می‌کند، اضافه کرد: حفظ جزء 30 قرآن کریم در قالب طرح 1452 از طرح‌های مهم قرآنی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آزمون سراسری قرآن و عترت در روز نهم اسفندماه سال جاری در کشور با مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی برگزار می‌شود، از ایجاد 24 مرکز مجازی قرآن در استان‌ها خبر داد و گفت: مرکز مجازی آموزش قرآن سمنان امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: افراد زیادی در کشور وجود دارند که دوست دارند قرآن را حفظ کنند؛ اما امکان اینکه بتوانند به‌طور حضوری در کلاس‌ها شرکت کنند را ندارند و آموزش‌های مجازی این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم افراد بیشتری را زیرپوشش قرار دهیم.

منبع: فارس

ارسال نظرات