۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۸۵۳۳۰
حجت الاسلام موسوی:

هجرت روحانیت با توجه به نیاز جامعه پاسخگو نیست

رییس حوزه علمیه الشتر با اشاره به نیاز جامعه در راستای حضور ورحانیت در مناطق شهری و روستایی گفت: با توجه به بحث اعزام مبلغ به مناطق باز هم این نیاز احساس می شود و باید زمینه حضور و اعزام بیشتر روحانیت فراهم شود.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سیدسجاد موسوی، رییس حوزه علمیه الشتر و امام جمعه این شهرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اعزام مبلغان و بحث هجرت روحانیت بیان داشت: با توجه به مناطق به حضور روحانیت از اولویت های مهم حوزه بحث هجرت باید باشد.

وی با اشاره به اینکه دغدغه ای که رهبری و مراجع از سال ها پیش در زمینه خالی شدن بلاد از وجود علما داشتند، افزود: در این راستا و جلوگیری از آسیب ها رهبر معظم انقلاب بحث هجرت را مطرح کردند.

رییس حوزه علمیه الشتر با اشاره به اعزام مبلغان به مناطق مختلف و بهره مندی از ظرفیت روحانیت در مناطق شهری و روستایی خاطرنشان کرد: با این وجود باز هم نیاز به وجود روحانی در شهرها و روستاها احساس می شود.

وی با بیان اینکه هجرت روحانیت با توجه به نیاز جامعه پاسخگو نیست، عنوان داشت: با فراهم سازی زمینه حضور روحانیت باید به اعزام این قشر در مناطق محروم و شهرهایی که به حضور روحانیت و طلاب نیاز دارند، فراهم شود.

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: طلبه ای که براساس تکلیف و توجه به کلام قرآنی وارد علوم حوزوی می شوند، بر اساس آیات پس از فراگیری علوم حوزه خود را مستلزم هجرت می دانند.

رییس حوزه علمیه الشتر اظهار داشت: اگر طلبه ای در قم باقی می ماند برای ادامه تحصیل که امری ضروری است و یا شاید هنوز خود را در حد هجرت و انجام فعالیت تبلیغی نمی داند که هجرت نماید، کسب علم و تقویت بنیه علمی، اخلاقی و تبلیغی لازمه موفقیت طلاب در عرصه هجرت و تبلیغ است./9451/  

ارسال نظرات