۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۵۸۵۳۲۸
توکلی:

وجود فساد اعتقاد مردم به نظام اسلامی و دین را متزلزل می کند

رییس مؤسسه دیده بان شفافیت و عدالت با بیان این که بدترین چیزی که سبب بی عدالتی در جامعه می شود شیوع فساد است، گفت: وجود فساد اعتقاد مردم به نظام اسلامی و دین را متزلزل می کند و بیکاری را افزایش می دهد.
احمد توکلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد توکلی رییس مؤسسه دیده بان شفافیت و عدالت پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، با اشاره به وجود فساد در برخی بخش های جامعه گفت: کفایت نکردن دستگاه های رسمی برای مبارزه با فساد از یک سو و وجوب امر به معروف و نهی از منکر از سوی دیگر سبب شد تا سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت را تأسیس کنیم.

وی ادامه داد: کار این سازمان آن است که تلاش کند شفافیت در همه ابعاد جامعه فراگیر شده و مردم از عملکرد مسؤولان آگاه شوند.

توکلی با بیان این که شرط احیای امر به معروف و نهی از منکر مطلع بودن از وضعیت عملکرد مسؤولان است، ابراز داشت: بدترین چیزی که سبب بی عدالتی در جامعه می شود شیوع فساد است، زیرا تخصیص منابع را منحرف کرده، آمار تولید را کاهش داده و بیکاری را افزایش می دهد و در نتیجه اعتقاد مردم به نظام اسلامی و دین را متزلزل می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد به دنبال رقابت با حکومت و مخالفت با آن ها نیستند، بلکه سازمان های غیرانتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی هستند که از ظرفیت های موجود جامعه برای همکاری با حکومت استفاده می کنند.

وی به تبیین برخی فعالیت های انجام شده از سوی مؤسسه دیده بان شفافیت و عدالت پرداخت و بیان کرد: مبارزه با انواع مفاسد و مفسدان، ایجاد گروه های داوطلب جهادی، هماهنگی با قوه قضائیه در زمینه مبارزه با فساد، تحقیق و پژوهش برای اصلاح قوانین و روش ها و مواردی از این دست از جمله فعالیت هایی است که ما در این سازمان انجام می دهیم.

توکلی با تقدیر از برخورد خوب دستگاه های حکومتی با سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت عنوان کرد: با توجه به این که مؤسسه ما نوپا است و در زمینه مبارزه با فساد تلاش می کند، دستگاه های حکومتی رفتار قابل قبولی با آن داشته، واکنش مثبت نشان داده و از اصلاحیه های ما استقبال کرده اند.

وی از فعالیت های مؤسسه دیده بان شفافیت و عدالت ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: برخی نمایندگان مجلس نیز در زمینه مبارزه با فساد به مجموعه ما کمک می کنند و ما به کمک آن ها، برای قوانین فسادزا اصلاحیه صادر کرده و همچنین برخی از فسادهای موجود را از طریق این نمایندگان تعقیب می کنیم./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات