۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۸۵۳۱۷
امام جمعه شهرستان زاغه:

هجرت مراجع از قم و تقویت قطب علمی در شهرها زمینه ساز هجرت روحانیت است

امام جمعه شهرستان زاغه بر ضرورت فراهم ساختن زمینه حضور روحانیت در مناطق محروم و حمایت از این قشر تأکید کرد و گفت: مراجع قم با هجرت به استان های دیگر می توانند قطب علمی ایجاد کنند و با قوی سازی حوزه ها زمینه هجرت طلبه ها را فراهم سازند.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام محمود زینی وندیان، امام جمعه شهرستان زاغه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حضور روحانیت در بسیاری از شهرها و مناطق محروم ضرورتی انکارناپذیر است.

وی با بیان اینکه خلأ حضور روحانیت در شهرها و متمرکز شدن در استان قم آسیب هایی نیز به همراه دارد، افزود: روحانیت پس از کسب علم و فراگیری علوم حوزوی و دینی باید در شهرها حضور پیدا کنند و زکات علم خود را نشر دهند.

امام جمعه شهرستان زاغه خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاب ما بیش از ده سال در درس خارج شرکت می کنند، این مهم برای قشر خاصی که مجتهد می شوند، خوب است و اما برای همه سود شخصی دارد ولی سود اجتماعی ندارد.

وی هدف از تحصیل در حوزه را هدایت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: بر اساس وظیفه خود پس از کسب علم و اخلاق باید آن را به جامعه منتقل کنیم و در رشد و ارتقای اخلاق، معنویت و فرهنگ جامعه نقش آفرین شویم.

حجت الاسلام زینی وندیان با اشاره به اینکه در مناطق محروم خیلی از مردم در پایین ترین مسائل شرعی مشکل دارند، عنوان داشت: در حوزه علمیه باید کاری بزرگ صورت گیرد و از اجتماع طلاب و روحانیان در قم جلوگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح هجرت در راستای اعزام مبلغ یادآور شد: این طرح اقدامی مناسب در راستای اعزام مبلغان و بهره مندی از ظرفیت روحانیت در مناطق مختلف بوده و باید مورد حمایت بیشتر قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان زاغه تأکید کرد: باید برای تقویت طرح هجرت بودجه ای در نظر گرفته شود و کارهای زیربنایی را تقویت کنند، حوزه اقدامات جهادی را آغاز نماید و در مقابل مدیران و مسؤولان از این طرح تبلیغی از نظر مالی حمایت کنند.

وی در ادامه عنوان داشت: برای خدمت طلاب و روحانیت به جامعه باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند، شهریه این قشر پس از هجرت از قم قطع نشود و با تشویق و ترغیب قشر روحانیت زمینه تبلیغی فرهنگی و اجتماعی را در مانطق محروم فراهم سازند.

حجت الاسلام زینی وندیان در ادامه با ضرورت الگو گیری از بزرگان دین در امر هجرت همچون آیت الله مظاهری بیان داشت: مراجع ساکن در قم با هجرت به دیگر استان ها قطب علمی ایجاد کنند و این مهم در هجرت طلاب و روحانیت به دیگر شهرها نقش آفرین است./۳۰۲/خ/9451/

ارسال نظرات