۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۸۵۳۰۱
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

زمینه بازگشت طلاب از قم به شهرستان ها فراهم شود/ ضرورت بالابردن سطح علمی مبلغان

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید زمینه بازگشت طلاب از قم به شهرستان ها فراهم شود بر ضرورت بالابردن سطح آگاهی های علمی مبلغان دینی تأکید کرد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه هم اندیشی معاونان تبلیغ شهرستان های استان در چمستان، تبلیغ را یکی از مهم ترین مسائل دین عنوان کرد و گفت: اهمیت تبلیغ تا جایی است خداوند متعال این رسالت مهم را بر عهده پیامبر گرامی اسلام قرار داده است.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام به عنوان نخستین مبلغ دین سیزده سال در این جایگاه خطیر به انجام رسالت مشغول بودند، افزود: اگر آن تلاش های تبلیغی و ادامه این مسیر از سوی ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ دین نبود امروز چنین جایگاهی را برای اسلام متصور نبودیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انبیای الهی برای هدایت انسان آمدند، گفت: در دوران غیبت نیز این رسالت و هدف غایی بر عهده علما و مراجع دینی بوده و تا به امروز نیز ادامه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که تبلیغ دین در جامعه امروز به طور حتم بسیار حساس تر از گذشته است، خاطرنشان کرد: امروز گسترش فضای مجازی و شبهات مطرح شده از سوی دشمنان علیه دین در این فضاها رسالت مبلغان دینی را دو چندان کرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی با پذیرش سختی ها و تحمل مشکلات ناشی از هجرت تنها به انجام وظیفه و رسالت ذاتی خود می اندیشند، بیان داشت: به طور حتم این حس مسؤولیت پذیری مبلغان دینی نوعی جهاد علمی و تبلیغی در راه خداوند متعال است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز یکی از مهم ترین وظایف مبلغان بالا بردن آگاهی های دینی مردم به ویژه نسل جوان است، خاطرنشان کرد: هر چه سطح آگاهی یک مبلغ بالاتر باشد به طور حتم موفقیت او در این عرصه دو چندان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت بالابردن سطح آگاهی های علمی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و دسترسی آسان مردم به اطلاعات مبلغان دینی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه باید آگاهی های علمی و عمومی خود را افزایش دهند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که امروز نیازمند پوشش تبلیغی سطح وسیع تری از مناطق استان هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبودهای موجود در این حوزه ضرورت دارد هم از توان تبلیغی طلاب مدارس علمیه در این باره استفاده شود و هم زمینه بازگشت طلاب و روحانیان حاضر در قم به شهرستان ها را فراهم کنیم./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات