۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۸۵۲۸۷
در مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر؛

دوره تربیت معلم تفسیر نوین بیان قرآن کریم آغاز شد

دوره تربیت معلم تفسیر نوین بیان قرآن کریم از امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر آغاز شد.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، دوره تربیت معلم تفسیر نوین بیان قرآن کریم از امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر آغاز شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در مراسم آغاز به کار این دوره گفت: این دوره شش روزه است که در سه مرحله برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که سی نفر از طلاب در این دوره آموزشی حضور دارند، خاطرنشان کرد: اولویت شرکت در این دوره با طلاب حافظ قرآن بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این دوره آموزشی سه مرحله ای سه سر فصل دارد که از سوی اساتید مجرب اعزامی از قم برای طلاب تبیین خواهد شد، تصریح کرد: برای هر یک از این سه مرحله اساتید مجزایی از قم اعزام خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که پس از پایان دوره از شرکت کنندگان آزمون به عمل خواهد آمد، خاطرنشان کرد: پس از موفقیت طلاب در آزمون پایانی از سوی معاونت آموزش های کاربردی حوزه های علمیه گواهینامه پایان دوره ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به این که از طلاب شرکت کننده در این دوره آموزشی در سطح مدارس علمیه و همچنین سایر نهادهای فرهنگی و آموزشی استفاده خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به وجود چنین ظرفیت های بومی دیگر لزوم ندارد اساتید دوره های آموزشی از قم به استان اعزام شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت های چشمگیر مدرسه تخصصی بیت النور قائمشهر در تربیت طلاب حافظ قرآن کریم در طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مازندران در اجرای طرح تربیت طلاب حافظ قرآن جزء استان های نمونه کشور محسوب می شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که برای نخستین در مازندران یک مجموعه تخصصی تنها به تربیت و پرورش طلبه حافظ قرآن کریم می پردازد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طلابی که در این عرصه ورود پیدا کرده اند از لحاظ علمی و اخلاقی نیز در مدارس نمونه و ممتاز هستند./۹۵۰/پ204/ب1

ارسال نظرات