۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۸۵۲۷۹
حجت الاسلام عادل:

امام حسین همه اموال و خانواده خود را وقف اسلام کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: اگر ما یک چیز کوچک از مال خود را در راه دین خرج کرده و یا وقف می‌کنیم بدانیم امام حسین(ع) همه اموال و خانواده خود را وقف اسلام کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش یاوران وقف به مناسبت دهه وقف شامگاه گذشته در آستان مقدس حضرت امامزاده حسن(ع) با حضور حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام محمدامین رایمند رییس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران، حجت الاسلام محمد لباس دوخت مسؤول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام عادل درباره سوره کوثر گفت: دشمنان اسلام وقتی پسر پیامبر اکرم(ص) از دنیا رفت به ایشان اهانت کردند و با لفظ ابتر ایشان را خطاب کردند؛ خداوند آیات سوره مبارکه کوثر را نازل کرد و ذریه پیامبر(ص) را از حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داد.

وی افزود: امروز بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال، معجزه قرآن را می‌بینیم که نسل و ذریه بزرگوار پیامبر اکرم(ص) چطور روشنی بخش حیات ماست؛ سادات بزرگوار به واسطه نَسَبی که با نبی مکرم اسلام(ص) دارند نور چشم همه ما هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: امامزادگان نیز انسان‌های معمولی نبودند به همین علت حال و هوای حرم معصومین در این آستان‌های مقدس نیز استشمام می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: امروز دشمن از کوچکترین نکات در جهت ایجاد شبهه استفاده می‌کند و فرهنگ زیارت و جایگاه امامزادگان را به سخره می‌گیرد و این به خاطر نقشی است که این بزرگواران در اخلاق، معنویت و دینداری جامعه ما گذاشتند.

حجت الاسلام عادل در پایان خاطرنشان کرد: امامزاده متعلق به همه مردم است و متعلق به سیاست، افراد و قشر خاص نیست؛ اگر ما یک چیز کوچک از مال خود را در راه دین خرج کرده و یا وقف می‌کنیم بدانیم امام حسین(ع) همه اموال و خانواده خود را وقف اسلام کرده است.

اجرای گروه سرود مهر آوا، اهدای تبرکی آستان مقدس امامزاده حسن(ع) به حضا، پخش بروشور ویژه دهه وقف، تجلیل از واقفین خیراندیش و خانواده های شهدا از جمله مادر شهید بهروز صبوری از دیگر برنامه‌های همایش یاوران وقف بود./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات